icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو هیوندای سوناتا هیبریدی برقی در دیترویت رونمایی شد

هیوندای سوناتا هیبریدی برقی در دیترویت رونمایی شد

اولین مدل هیبریدی برقی هیوندای در نمایشگاه اتومبیل دیترویت رونمایی شد.

یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ 0 comments

متن کامل خبر :

هیوندای سوناتا هیبریدی

اولین مدل هیبریدی برقی هیوندای در نمایشگاه اتومبیل دیترویت رونمایی شد.

کمپانی خودروسازی کره ای از مدل سواری سوناتای سایز متوسط خود برای پیاده سازی تکنولوژی PHEV بر روی آن استفاده کرد که باعث تولید شدن سوناتای هیبریدی هیوندای شد و ماه پیش در بازار خانگی خود رونمایی شد.

ورژن هیبریدی برقی محدوده ی 35 کیلومتری با استفاده از تنها ویژگی الکتریکی یا برقی خودرو فراهم میکند – که طبق گفته ی هیوندای این ویژگی بهتر از تمام سواری های حجم متوسط دیگر در بخش PHEC میباشد – که از یک بسته ی باتری لیتیومی 9.8 کیلو واتی استفاده میکند.

شارژ کامل این خودرو با استفاده از یک شارژر "سطح 2" 2.5 ساعت و با استفاده از شارژر های سطح پایین تر 5 ساعت به طول می انجامد.

نیروی این خودرو توسط یک موتور بنزینی 4 سیلندره ی 2 لیتری با 115 کیلووات نیرو و 190 Nm نیروی رانش به همراه یک موتور الکتریکی 50 کیلوواتی تامین میشود و دارای جعبه دنده ی خودکار 6 حالته میباشد.حداکثر خروجی نیروی ترکیب 151 کیلووات میباشد.

 هیوندای سوناتا هیبریدی

طبق تخمین هیوندای مصرف سوخت رسمی سوناتا PHEV 2.5 لیتر در 100 کیلومتر به همراه مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در 100 کیلومتر وقتی هر دو موتور در حال عمل کردن باشند,میباشد.

سوناتا PHEV دارای ظاهری شبیه به همتای هیبریدی خود میباشد و طراحی جلوی خودرو کاملا شبیه به سری مدل های سوناتا میباشد.

هیوندای میگوید که این ظاهر به مدل جدید نسبت ضریب کشش 0.24 میدهد,در حالی که چراغ های جلو و عقب جدید به همراه طراحی چرخ های جدید و پورت های شارژ کننده ی خودرو باعث میشوند طراحی PHEV وارد سطح جدیدی از سری مدل های سوناتا شود.

هنوز تحت تاثیر خلاقیت ها و طراحی های سوناتا قرار نگرفته اید؟هیوندای همچنین دو طرح رنگ اختصاصی برای PHEV ارائه میکند : آبی مرواریدی تیره و آبی نیلگونی.

 هیوندای سوناتا هیبریدی

در داخل اتاق, PHEV دارای مجموعه ابزار منحصر به فردی برای افزایش فعالیت و رفتار شارژی موتور های بنزینی و الکتریکی به همراه یک عقربه ی شارژ داخلی میباشد که میتوان آن را از بیرون خودرو مشاهده کرد.همچنین میتواند تودوزی داخلی را آبی نیلگونی انتخاب کرد.

خریداران همچنین میتوانند نرم افزاری بر روی گوشی های موبایل هوشمند خود نصب کنند,که قابلیت کنترل از راه دور زمان های شارژ دوباره ی سوناتا(آغاز و پایان),تنظیمات کنترل آب و هوا و همچنین قابلیت مشاهده ی میزان شارژ فعلی باطری یا زمان باقی مانده تا شارژ کامل را فراهم میکند.

هویندای سوناتای هیبریدی برقی 2015 در بخش آسیایی کره ی جنوبی ساخته خواهد شد و در اواخر سال 2015به بازار های مختلف اتومبیل در دنیا ارسال خواهد شد.

بخش استرالیایی هیوندای میگوید که هیچ طرح و نقشه ای برای وارد کردن سوناتای هیبریدی برقی یا هر کدام از مدل های هیبریدی دیگر سوناتا در این کشور را ندارد,ولی همچنان مطالعه و بررسی در مورد مدل های هیبریدی ادامه دارد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب