icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو وضعیت مبهم جیلی در ایران

وضعیت مبهم جیلی در ایران

شرکت خودروسازان بم اعلام کرده محصولات امگرند جیلی در سال آینده توسط این شرکت عرضه خواهد شد.

دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو"دو هفته پیش خبر همکاری شرکت جیلی چین با هلدنیگ ناصح(صاحب امتیاز نیگن خودرو و ایرتویا) بصورت گسترده در رسانه های منتشر شد. این خبر از آنجا مورد اهیمت واقع شد که عرضه محصولات جیلی در ایران داستان طولانی و پیچیده ای دارد چرا که در گذشته نه چندان خانواده گرامی با برند جیلیران اقدام به اخذ نمیندگی و عرضه برخی محصولات امگرند این شرکت نمود و سالهای متوالی تعداد قابل توجهی از محصولات این برند چینی توسط این شرکت در بازار عرضه شد.اما در نهایت بدلیل خدمت پس فروش نامناسب و اتفاقات پشت پرده ،دیگر محصولات جیلی توسط جیلیران وارد ایران نشد.

در همین هنگام شرکت خودروازان بم با رونمایی از جیلی GC6 بعنوان محصول اقتصادی جیلی اعلام کرد که قصد دارد تولید و عرضه محصولات جیلی در ایران را بر عهده بگیرد. از همین رو خط تولید این محصول در کرمان راه اندازی و عرضه محدود این خودرو در بازه 50 میلیون تومانی آغاز گردید. همچنین این شرکت در نمایشگاه های مختلف خودروی داخلی یکی از محصولات شاسی بلند و البته امگرند این شرکت را با خود همراه داشت و مسئولین این شرکت عقیده داشتند که بزودی و در سال 97 شاهد عرضه جیلی NL3 بعنوان محصول بعدی این شرکت خواهیم بود.

این اتفاق در حالی رغم خودرو است که هلدینگ  ناصح ،شریک تجاری جدید جیلی در ایران هم عنوان کرد در سال آینده محصولات امگرند جیلی توسط شرکت" آرین خوردو پارس "بعنوان زیر مجموعه هلدینگ ناصح به بازار ایران راه خواهد یافت. همچین در خبر های تایید نشده اما منابع نزدیک به این شرکت مشخص گردید که احتمالا جیلی NL3 و جیلی GC9 اولین محصولات این شرکت برای بازار ایران خواهند بود.

بعد از انتشار خبر همکاری هلدینگ ناصح و کمپانی جیلی ،خودروسازان بم اقدام به انتشار خبری مبنی بر راه اندازی خط تولید جیلی GC6 با تیراژ بالا را در رسانه نمود تا به طریقی حقاینت خود بر محصولات تولیدی جیلی در ایران را یادآور شود. اما نکته مهم اینجاست که این شرکت در حاشیه این خبر اعلام کرده است در سال آینده دیگر محصولات امگرند جیلی توسط این شرکت به بازار ایران عرضه خواد شد.این در حالی است که ناصح هم همین خبر را داده و مشحص نیست که در این بین بلاخره چه کسی از چه طریقی و چه محصولاتی از جیلی را در بازار ایران عرضه خواهد کرد.این اتفاق در دنیای امروز در هیچ کشور جهان رخ نداده و ما فقط در ایران شاهد آن هستیم که محصولات یک برند از چندین مرجع مختلف به دست مشتریان می رسد.

برای روشن شدن داشتان جیلی و محصولاتش باید تا اواسط سال آینده منتظر ماند.

 متن ابلاغیه شرکت خودروسازان بم مبنی بر راه اندازی خط تولید جدید

در روزهایی که بازار خودرو همچنان در سرمای زمستانی به سر میبرد ،نشان تجاری جیلی با شریک تولیدی وتجاری خود یعنی شرکت خودرو سازان بم ، روزهای خوبی را سپری میکند . شرکت خودرو سازان بم که یکی از مجموعه های تولیدی گروه صنعتی کرمان خودرو بوده واز سال ۱۳۹۶ تولید وعرضه یکی از اقتصادی ترین و با کیفیت ترین خودرو های بازار را با همکاری شرکت جیلی در ایران آغاز کرده است، توانست که در مدت زمان کوتاهی تقاضای بازار خودرو های محدوده ۵۰ میلیون را تحت تاثیر خود قراردهد.
خودرو جیلی جی سی ۶ که یکی از پر طرفدارترین خودرو ها در بازه خودرو های اقتصادی در بازارهایی چون چین ، روسیه و خاورمیانه است و تاکنون تعدادی قریب به ۶۵۰ هزار دستگاه فروخته شده است ، بخوبی نشان دهنده دانش وتکنولوژی گران قیمت اروپایی و حتی ژاپنی بکار رفته در این خودرو میباشد. شرکت جیلی هلدینگ با تغییر رویه استراتژیک که از سال ۲۰۱۲ در مجموعه خود ایجاد کرد وبا خرید سهام شرکتهای تراز اولی مانند ولوو ، نسلی از خودرو ها را آفریده است که در سال ۲۰۱۷ با ثبت رکورد فروش یک میلیون ودویست هزار دستگاه در بازار گسترده چین ، خود را بعنوان یک شرکت کاملا متمایز مطرح نموده است.
شرکت خودرو سازان بم نیز که سابقه همکاری با شرکت های بزرگ همچون فولکس واگن آلمان را در کارنامه خود دارد ، اینبار نیز با انتخابی صحیح افق گسترده ایی را در بازار خودرو بوجود خواهد آورد. در حال حاضر با واقعیاتی که اقتصاد ایران وبازارهای آن را تحت تاثیر قرار داده وبا همگرایی با سیاستهای دولت با محوریت تولید وتوسعه آن ؛ توانسته است که بمناسبت ایام جشنهای انقلاب ، خط بدنه سازی پیشرفته خود را در مجموعه تولیدی انحصاری و اختصاصی خود در مجموعه اقتصادی ارگ جدید راه اندازی نماید . این خط که ظرفیتی معادل ۱۵۰ دستگاه را در روز خواهد داشت ، تولید خودرو های سواری جیلی را در بازار ایران عهده دار خواهد بود. با این اوصاف میتوان انتظار داشت که شرکت جیلی بهار چینی خود را درایران با بهره گیری از ظرفیت تولیدی شرکت خودرو سازان بم شکوفا نماید.
با توجه به این رویداد شرکت خودرو سازان بم نیز ، بزودی پیش فروش محصول جدید جیلی را از طریق شبکه گسترده ومطمئن خود در سرتاسر کشور آغاز خواهد کرد ومشتریان جویای کیفیت ، زیبایی وقیمت وشرایط مناسب فروش را به مقصود خواهد رساند.

برچسب ها:

تولید خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب