icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو چرا طی 4 سال اخیر ایدرو مانع تولید خودروهای بی کیفیت نشده است؟

عملکرد ضعیف ایدرو در بهبود کیفیت خودروهای تولید داخل

چرا طی 4 سال اخیر ایدرو مانع تولید خودروهای بی کیفیت نشده است؟

اگر مسئله بهبود کیفیت خودروهای سواری در اولویت قرار داشت طی 4 سال اخیر دولت یازدهم فرصت خوبی برای اصلاح کیفیت خودروهای بود. خودروهایی که غالبا قشر متوسط و ضعیف از آن استفاده می کنند.

چهارشنبه ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- یکی از چالش های اساسی خودرو در ایران کیفیت خودروها به ویژه خودروهای سواری کمتر از 50 میلیون بوده است. متاسفانه طی سالیان مختلف مسئولان مربوطه صرفا در زمینه به ایراد شعار بسنده کرده اند و لذا کمتر شاهد بهبود عملی در کیفیت خودروها بودیم.

در همین راستا در ابتدای دولت دوازدهم منصور معظمی٬ رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) با اشاره به سیاست وزارت صنعت بر افزایش کیفیت خودروها گفت: سازمان گسترش خود را ملزم به اجرای توقف تولید خودروهایی می داند که قادر به گذراندن استانداردهای ۸۲گانه جدید نیستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: انجام این کار به شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران واگذار شده و این شرکت نیز جلوگیری از توقف تولید خودروهای بی‌کیفیت را دنبال می‌کند و درصورتی که چنین خودروهایی تولید شوند، نیز قابل ارائه به بازار نخواهند بود.

معظمی تأکید کرد: به‌طور قطع و یقین شرکت‌های خودروسازی باید کیفیت اینگونه خودروها را برای به‌دست آوردن حداقل ۲ستاره کیفی افزایش دهند؛ چراکه برخی خودروهای کنونی در شرایط کیفی قرار دارند که به هیچ‌وجه مورد قبول وزارت صنعت نیست و توقف تولید اینگونه خودروها درصورت ارتقا نیافتن استانداردهای تولید قطعی است.

وی با بیان اینکه توقف تولید این خودروها سیاست وزارت صنعت و دقیقا در راستای اصل مشتری‌مداری است، گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز توقف تولید و عرضه خودروهایی را که استانداردهای کیفی مناسبی نداشته باشند، با جدیت دنبال می‌کند.

در حالی رئیس ایدرو سخن از توقف تولید خودروهای بی کیفیت به میان می آورد که بسیاری از خودروهای در رده های پایین تر از 50 میلیون که غالبا توسط سایپا و ایران خودرو به تولید می رسد بی کیفیت هستند. براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تا پایان تیرماه در رده قیمتی 25 تا 50 میلیون تومانی بخش خودروهای سواری پژو 405 خراسان، پژو پارس ، پژو پاس مازندران ، پژو پارس فارس، سمند تبریز، ساینا، تیبا 2 و ام وی ام 110  همچنان تک ستاره هستند و در رده قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان هم سایپا 111، سایپا 132 ،سایپا 131 و سایپا 131 پارس خودرو هم در رتبه تک ستاره مانده‌اند.

این نشان می دهد که مسئله خودروهای بی کیفیت یا در اولویت ایدرو نیست و یا این سازمان قادر به بهبود اوضاع نمی باشد. چرا که اگر مسئله بهبود کیفیت خودروهای سواری در اولویت قرار داشت طی 4 سال اخیر دولت یازدهم فرصت خوبی برای اصلاح کیفیت خودروهای بود. خودروهایی که غالبا قشر متوسط و ضعیف از آن استفاده می کنند. به نظر می رسد با توجه به تغییر وزیر صنعت٬ معدن و تجارت٬ بایستی مدیران قوی تری در سطح مدیریتی وزارت صنعت منصوب شوند تا شاید شاهد عملکرد کارآمدتر وزارت صنعت و سازمان های زیرربط آن باشیم.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب