icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو کراس اور محبوب تیوولی در ایران تولید خواهد شد

کراس اور محبوب تیوولی در ایران تولید خواهد شد

رامک خودرو در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن اعلام برنامه خود از تولید تیوولی تا پایان سال خبر داد.

یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- بازار این روزهای خودروی ایران حال روز خوشی ندارد و شرکت های مختلف فعال در این صنعت در تلاش هستند که به نحوی در خدمت رسانی و ارائه محصولات روز دنیا عملکرد مثبتی داشته باشند . اما با توجه با قانون ممنوعیت واردات خودرو و تحریم های ظالمانه آمریکا عیله کشورمان باعث گردیده که شرکت تلاش خود را دو چندان کرده تا بتوانندبه شکل مطلوب بر مشکلات غلبه نمایند.رامک خودرو یکی از این فعالان صنعت بوده که بنا بر گفته مدیرانش از ابتدای فعالیتش فقط به منظور بازرگانی و واردات خودرو پا به این عرضه نگذاشته است. دلیل این امر هم کاملا مشخص چرا که این شرکت در سال 91 با اخذ مجوز های لازم کارخانه ای با وسعت 90 هزار متر مربع  را به منظور تولید کراس اور کوراندو تجهیز نموده که بنا بدلایلی از قبیل تحریم موفق به عملیاتی شدن آن نگردید .اما رامک خودرو که تولید را جزو اهداف تعالی خود می دانست در این کارخانه مشغول به تولید اتوبوس های شهری و بین شهری با نیروی محرکه MAN و مرسدس نمود و تا به امروز هم این کارخانه فعال مانده است .اما رکورد شدید در بحث تولید اتوبوس های شهری که بدلیل عدم تخصیص بودجه های دولتی در خصوص نوسازی ناوگان حمل نقل به وقع پیوسته باعث گردیده است تولید در این کارخانه با کندی صورت پذیرد. حسن نیکسان مدیرعامل شرکت رامک دیزل نیز در این کنفرانس حضور داشت و از تجربه تولید این شرکت در اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری صحبت کرد در ادامه گفت این کارخانه قابلیت تولید 1000 دستگاه اتوبوس در سال را خواهد داشت، البته متاسفانه رکود شدیدی در بحث تولید اتوبوس‌های داخلی وجود دارد و هیچ‌گاه ارگان‌های مختلف برای نوسازی ناوگان شهری از تولید داخل جایگزین نشده‌اند. وی در ادامه گفت بیش از ۷۰ درصد ناوگان شهری بیش از عمر مفید خود کار کرده‌اند اما هیچ اقدامی از سوی شهرداری‌ها و یا حتی وزارت‌خانه‌ها برای بازسازی انجام نمی‌شود.ایشان همچنین گفت رامک خودرو در گذشته نه چندان دور کلیه ناوگان اتوبوس رانی کرج را با مبلغی بالغ بر 15 میلیارد تومان بازسازی کرده اما تاکنون موفق به دریافت مطالبات خود نگردیده است.

نشست خبری رامک خودرو

اما هدف اصلی این نشست خبری که از سوی رامک خودرو ترتیب داده شده بود تولید یک کراس اور محبوب کره ای در ایران بود. آقای عزیزی مدیر عامل رامک خودرو پیش از مطرح کردن این بحث بر این مورد تاکید داشت که برند سانگ یانگ پیش از رامک خودرو دو بار با شکست در بازار ایران روبرو گردیده بود اما رامک خودرو با مدیریت صحیح توانست این برند اصیل کره ای را در ایران زنده نماید.اما در طول یک سال اخیر به دلیل تصمیمات خلق الساعه و یک شبه باعث گردیده که برخی مشتریان این شرکت ناراضی گردند. ایشان در ادامه گفت:عملا واردات خودرو بدلایل مختلف از قبیل بسته بودن ثبت سفارش ،افزایش ناگهانی تعرفه گمرکی ،عدم انتقال ارز به کشورهای نظیرچین ،هند و کره ،و نهایتا ممنوعیت واردات خودرو از یکسال پیش امکان پذیر نبوده و همین مسئله باعث گردیده که ما در مقابل تعهدات خود به مشتریان تا حدودی باز بمانیم. وی گفت:ما هم به مانند فعالان این صنعت بی عیب نیستم اما به شدت در حال تلاش هستیم تا بتوانیم با راهکارهایی از قبیل تولید جوابگوی مشتریانمان باشیم .

نشست خبری رامک خودرو

آقای آدینه رئیس هیئت مدیره شرکت نورا موتور پارس که در این کنفرانس خبری حضور داشت در خصوص تولید این محصول کره ای گفت:پس از 7 سال همکاری مداوم و مناسب با شریک کره ای سال گذشته توانستیم قرارداد تولید برخی از محصولات این شرکت از قبیل تیوولی را منعقد کنیم و قرار است بزودی خط تولید این خودرو در کارخانه ای رامک خودرو واقع در شهرک صنعتی کاوه واقع در شهرستان ساوه راه اندازی خواهد شد. ایشان ادامه داد در این کارخانه که از 17 هکتار وسعت  و حدود 9 هزار متر سوله سرپوشیده بهره می برد در سال اول حدود 10 هزار تیوولی تولید خواهد شد و در سالهای آینده به 30 هزار دستگاه خواهد رسید. وی تاکید کرد اگر فاز اول تولید خودرو به خوبی پیش برود در سالهای آینده 2 سواری دیگر از برند کره ای در ایران تولید خواهد شد.

آقای آدینه در خصوص تولید تیوولی نیز گفت:خط تولید آزمایشی این خودرو در مهر ماه آغاز بکار خواهد کرد و در اسفند ماه سال جاری اولین سری این محصول بدست مشتریان خواهد رسید. ایشان در خصوص اختلاف قیمت تیوولی تولید داخل با نسخه وارداتی گفت:تیوولی که توسط رامک خودرو و در ایران تولید گردد حدود 35 درصد از نسخه وارداتی ارزان تر خواهد بود.

نشست خبری رامک خودرو

در انتهای این نشست خبر مهندس ولی پور مدیر شرکت رامک یدک به توضیح در خصوص برنامه خدمات پس از فروش رامک خودرو پرداخت .ایشان در این خصوص گفت:رامک خودرو در سال 2016 توانست مقام اول جلب رضایتمندی مشتریان را در بین تمامی نمایندگی سانگ یانگ در تمامی دنیا از آن خود کند که نشان از پویایی رامک خودرو دارد. وی همچنین در خصوص برنامه آتی این شرکت نیز گفت:رامک خودرو در حال حاضر حدود 40 میلیارد تومان قطعات یدکی را در انبار های خود جهت تامین نیاز های مشتریان در اختیار دارد و از این مبحث  جای هیچ نگرانی نیست و همچنین قرار است تا پایان سال جاری تعداد نمایندگی رامک خودرو به 50 عدد در کل کشور برسد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب