icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین فونیکس آریزو 6 پرو ،جدیدترین محصول مدیران خودرو رونمایی شد

فونیکس آریزو 6 پرو ،جدیدترین محصول مدیران خودرو رونمایی شد

comments 0 1401/5/8

مدیران خودرو بصورت رسمی از جدیدترین محصول خود با نام فونیکس آریزو پرو در دفتر مرکزی نمایندگی مدیران خودرو کد 777 رونمایی کرد. این سدان جدید نسخه بروز شده آریزو 6 محسوب می گردد که هم در ظاهر و هم در امکانات تغییرات عمده ای را تجربه کرده است.

مدیران خودرو از دیر باز در عرصه سدان های خانوادگی فعال بوده و بسیاری از محصولات این شرکت در خیابان ها دیده می شود. اما حالا با ورود خودروسازان دیگر به تولید و عرضه  سدان های لوکس چینی ،مدیران خودرو را با رقبای قدرتمندی روبرو نموده است.همین امر سبب گردیده که این خودروساز کرمانی در بروزرسانی محصولات خود و عرصه محصولات جدید فعال تر از گذشته باشد تا قافیه را به رقبا واگذار نماید.همین امر سبب گردید که این شرکت از سدان خوش ظاهر آریزو 6 پرو با برند فونیکس رونمایی کند.

 

برای آشنایی بیشتر با فونیکس آریزو 6 پرو بهتر است مقاله زیر را بخوانید:

 فونیکس آریزو 6 پرو ،مشخصات فنی ،قیمت و هر آنچه باید بدانید

همانطور که اشاره شد آریزو 6 پرو نسخه بروز شده آریزو 6 فعلی است که بروزرسانی هایی را تجربه کرده است. نخستین تغییر  را دماغه خودرو مشاهده خواهید کرد .جایی که از جلو پنجره تو رفته نسخه فعلی خبری نیست و جای آن یک جلو پنجره بزرگ چند ظلعی تعبیه شده است. همچنین نحوه گرافیک و جایگذاری دی لایت های طرفین سپر اندکی تغییر کرده است. این بروزرسانی ها ظاهر خودرو را جسور تر از گذشته کرده اما نکته منفی آن عدم هماهانگی با دیگر محصولات فونیکس و عدم پیروی از زبان طراحی این برند است چرا که در دیگر محصولات از جلو پنجره موسوم به کهکشانی استفاده شده که در آریزو 6 پرو این نکته رعایت نشده است.

در نمای جانبی تقریبا هیچ جیز تغییر نکرده و با همان نمای ساده که از خطوط شیب دار شانه ای بهره برده روبرو هستیم.در نسخه ای به نمایش گذاشته در مراسم مدیران خودرو رینگ ها هم تغییر نکرده و همان رینگ های قبلی را شاهد خواهیم بود.

اما بیشترین تغییر در نمای عقب رخ داده است بطوریکه چراغهای عقب بطور کلی تغییر نمود و با مطابق با ترند روز دنیا طراحی شده و همین نکته جذابیت بصری نمای پشت را دو چندان کرده است.تغییرات در این بخش به همین جا ختم نشده و برای حجم دهی بیشتر درب صندق در بخش انتهایی دارای لبه به مانند بال عقب طراحی شده است و به جذابیت های بصری این بخش افزوده است.سپر هم به مانند دیگر اعضا عقب خودرو تغییر و کمی حجم بیشتر به خود گرفته تا در عقب آرزو 6 پرو با ظاهری جسورتر از نسل فعلی روبرو شویم.

کابین خودرو نیز به مانند نمای بیرونی  از ظاهری جدید برخوردار شده است.درآریزو 6 پرو از اهرم دنده مکانیکی خبری نیست و به جای آن یک اهرم دنده بروز الکترونیکی بکار گرفته شده است. کنسول میانی کاملا تغییر کرده و ظاهری مدرن به خود گرفته است.همچنین  سیستم تمام لمسی تهویه مطبوع نسخه فعلی جای خود را به دو ولوم و چندین کلید داده است که اطلاعات آن در صفحه نمایش 10.25 اینچی قابل مشاهده است.همانند نسخه فعلی کالستر یا همان پنل پشت فرمان بصورت دیجیتالی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار راننده قرار می دهد.

آریزو 6 پرو در بخش فنی کاملا مشابه نسل فعلی بوده و وظیفه تولید قدرت به پیشرانه 1.5 لیتری توربو با بیشنه قدرت 147 اسب بخار و حداکثر گشتاور 200 نیوتن متر سپرده شده است. این میزان از قدرت توسط جعبه نده 9 سرعته CVT سپرده شده است.

بر اساس اطلاعات موجود آریزو 6 پرو در بخش امکانات تغییرات چندانی نکرده است و این خودرو به مواردی چون کروز کنترل – TPMS - آینه های جانبی برقی - پنل روشنایی روی درب – سانروف - مسیریاب ماهواره ای - سیستم ورود و استارت بدون کلید - چراغ های روشنایی در روز و سیستم تهویه مطبوع دیجیتال مجهز شده است.

در حاشیه این مراسم ،نشست خبری با حضور اصحاب رسانه برگزار گردید . در این نشست مدیرعامل مدیران خودرو آقای جک لی قیمت فونیکس آریزو 6 را یک میلیاردو شصت میلیون تومان اعلام کرد. فروش این خودرو از روز یکشنبه هفته جاری بصورت رسمی آغاز خواهد شد.

با حضور سدان فونیکس آریزو 6 پرو در کنار سدان های تازه رونمایی شده ریسپکت گروه بهمن و KMC J7 کرمان موتور رقابت در بخش سدان های خانوادگی جذابتر از گذشته خواهد شد و خریداران حق انتخاب بیشتری خواهند داشت. البته در این بین قیمت گذاری مناسب مدیران خودرو نسبت به دیگر رقبا کفه ترازو را به نفع این خودروساز با سابقه سنگین تر خواهد کرد.

user-img

نویسنده :

گروه خودرویی

comments 0 1401/5/8
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط