icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین هویت شاسی بلند ناشناس دیده شده در تهران مشخص شد،لند فورت فودی محصول جدید زامیاد

هویت شاسی بلند ناشناس دیده شده در تهران مشخص شد،لند فورت فودی محصول جدید زامیاد

comments 2 1397/5/28

چند روزی است که تصاویری از یک شاسی بلند ناشناس حاضر در تهران منتشر شده که بدنه خودرو به منظور عدم شناسایی با پوشش استتار پوشانده شده است. استفاده از این نوع پوشش ها سالها که توسط تمامی خودرو سازان جهان در هنگام تست خودروها و پیش از معرفی محصول مورد استفاده قرار می گیرد تا هیجان لازم جهت زمان رونمایی حفظ گردد و در عین حال جزئیات طراحی مشخص نگردد. این عمل برای اولین بار در ایران توسط ساپیا به منظور استتار خودروی جدید رهام صورت گرفت که در نوع خود ستودنی بود چرا که تلاش خودروسازان وطنی برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی عملی شایسته و روبه جلو است.

شاسی بلند جدید زامیاد-لندفورت فودی

اما وقتی این ماجرا برای محصولات چینی که  قرار است در ایران عرضه گردد و پیش از این در اکثر نقاط جهان رونمایی شده کاملا غیر منطقی است چرا که تصاویر اینگونه خودروها  در تمامی فضای مجازی موجود بوده و با ساده ترین اطلاعات در خصوص جستجوی اینترنتی قابل دست یابی است.البته شاید  استفاده از پوشش استتار این روزهای خودروسازان وطنی بدلیل اجبار پلیس راهور باشد.

چری آریزو 6

اولین خودروساز وطنی که یک خودروی چینی رونمایی شده در خارج از کشور را با پوشش استتار به تست های خیابانی در ایران فرستاد ،شرکت مدیران خودرو بود. این شرکت چند نسخه از چری آریزو 6 را که به تازگی در چین رونمایی شده است و قرار است بزودی  به سبد محصولات قابل عرضه مدیران خودرو  اضافه گردد را با پوشش استتار به خیابان فرستاد تا مراحل تست های همولوگیشن را پشت سر بگذارد.

شاسی بلند جدید زامیاد-لندفورت فودی

با مطلع شده از تاریخچه نا متعارف استفاده  از پوشش استتار در ایران به شاسی بلند  ناشناس این روزهای پایتخت می رسیم. شاسی بلند موجود در تصاویر که توسط  یکی از خبرگزاری ها در هنگام تست های خیابانی شکار شده است مربوط به یک خودروساز چینی با نام Guangdong Foday Automobile که سابقه تولید محصولات شاسی بلند و وانت پیکاپ را در تاریخچه خود دارد. محصول فوق که لند فورت فودی (Fody Landfort) نام دارد یکی از محصولات نه چندان جدید این شرکت است که تصاویر این خودرو را به همراه مشخصات فنی آن در سرتاسر فضای مجازی موجود است.تا اینجای کار مشخص شد این شاسی بلند ناشناس نیست ،

شاسی بلند جدید زامیاد-لندفورت فودی

اما شاید از خود بپرسید که لندفورت فودی قرار است توسط چه شرکتی در ایران عرضه شود چرا که این سئوال جهت جذابیت بیشتر در خبرگزاری منتشر کننده تصاویر در هاله ای از ابهام قرار داده شده است .اما شرکت عرضه کننده این خودرو اصلا مسئله مرموز و پنهان شده ای نیست چرا که شرکت زامیاد در اواخر سال گذشته شمسی با اطلاعیه تصویری از کارکنان این شرکت تقاضا کرده است که نام شاسی بلند جدید این شرکت را  پیشنهاد کنند.جالب اینجاست که در مرکز این اطلاعیه شاسی بلند لند فورت فودی بدون پوشش استتار حضور دارد .

شاسی بلند جدید زامیاد-لندفورت فودی

تا اینجای کار مشخص شده که شاسی بلند ناشناس پایتخت ،لند فورت فودی نام دارد و قرار است بزودی توسط زامیاد عرضه گردد.اما شاید بتوان گفت که مشخصات فنی این خودرو برای حضور در ایران کمی ناشناخته است.

لند فورت فودی طبق منابع موجود با پیشرانه بنزینی 2.4 لیتری تنفس طبیعی میتسوبیشی عرضه خواهد شد که تقریبا با برخی از خودروهای چینی موجود در ایران مشترک است  .این پیشرانه قدرتی برابر با 134 اسب بخار و گشتاروی معادل 200 نیوتن بر متر را تولید می کند.اما این شاسی بلند با پیشرانه دیزلی توربوشارژر داری هم در برخی از کشورها عرضه شده که بعید به نظر می رسد زامیاد این موتور را برای بازار ایران انتخاب کرده باشد.البته مدتی است که میتسوبیشی  پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ با بیشنه قدرت 214 اسب بخار و حداکثر گشتاور 214 نیوتن متر را در اختیار کمپانی های چینی قرار داده است که پیش از این در محصولاتی نظیر فوتون ساونا در ایران عرضه شده باشد، لذا به احتمال فراوان شاسی بلند جدید زامیاد با این پیشرانه در ایران عرضه خواهد شد.  اما در خصوص جعبه دنده این خودرو هم ابهاماتی وجود دارد . در برخی منابع چینی این خودرو فقط با جعبه دنده 5 سرعته دستی عرضه می گردد اما ظاهرا برای لند فورت فودی عرضه شده در بازار خارج از چین ،جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک نیز در نظر گرفته شده است.در حال باید منتظر ماند تا زمیاد بطور رسمی مشخصات این خودرو را اعلام نماید.

قابل ذکر است لند فورت بصورت شاسی مستقل بوده و  در نسخه استاندارد خود بصورت تک دیفرانسیل عقب خواهد بود که در نسخه آپشن دار آن بصورت چهارچرخ متحرک نیز عرضه خواهد شد.

شاسی بلند جدید زامیاد-لندفورت فودی

در نهایت باید گفت زامیاد تاکنون اعلام نکرده است این خودرو با چه قیمتی و در چه زمانی برای ایران رونمایی خواهد شد.اما مطلبی که مشخص است شاسی بلند لندفورت فودی با این نام در ایران نخواهد آمد و زامیاد نامی کاملا ایرانی را برای این خودرو برخواهد گزید.

user-img

نویسنده :

هومن زمانی

comments 2 1397/5/28
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

احمد 1397/5/28
16:57:34

زامياد يك خودرو ساز قديمي وبا پرسنل خلاق وخودرويي با شاسي هاي استاندارد مي باشد ومي تواند اين محصول را ازاين كه هست خيلي باكيفيت عرضه كند

ادمین 1397/5/28
19:31:50

با سلام خدمت شما کاربر گرامی قدیمی بودن زامیاد که امری بدیهی است ولی دلیلی بر با کیفیت بودن محصولات آن نیست در حال حاضر بسیاری از خودروسازی چینی هستد که به مراتب جدید ترند از زامیاد بوده و هستند اما محصولات آنها در حد جهانیست.البته من منظور شما از خلاق بودن را متوجه نشدم ،اگر از خلاق بودن منظورتون اینه که زامیاد 30 ساله که نیسان وانت را بدون تغییر خاصی تولید می کنه ،فکر کنم معنی لغت خلاق بودن را خیلی خوب متوجه نشدید.

مطالب مرتبط