icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین مقایسه ساینا s و رانا پلاس؛ انتخاب شما کدام است؟

مقایسه ساینا s و رانا پلاس؛ انتخاب شما کدام است؟

comments 0 1403/2/24

مقایسه ساینا S و رانا پلاس برای بسیاری از خریداران اهمیت دارد، چرا که هر دو از خودروهای محبوب و پرفروش داخلی هستند که توسط دو کمپانی بزرگ خودروسازی سایپا و ایران خودرو عرضه می‌شوند. برای آشنایی بیشتر با این دو خودرو بهتر است به مقایسه کابین و فضای داخلی هر کدام، مقایسه مشخصات فنی و در نهایت مقایسه طراحی خارجی آن بپردازید. اگر اطلاعات بیشتری در مورد این دو خودرو نیاز دارید تا تصمیم به خرید نقدی یا اقساطی آن بگیرید، می‌توانید با کارشناسان کیان خودرو که در زمینه فروش محصولات ایران خودرو و محصولات سایپا فعالیت می‌کنند، ارتباط بگیرید.

 

مقایسه ساینا S و رانا پلاس

از آنجایی که سدان‌های اقتصادی همیشه جز خودروهای پرطرفدار بوده‌اند، خودروهایی مانند ساینا و رانا مورد توجه قشر متوسط جامعه قرار می‌گیرند. به همین سبب، مقایسه ساینا S و رانا پلاس به خریداران کمک می‌کند تا متناسب با شرایط و نیاز خود دست به انتخاب و خرید نهایی بزنند. برای اینکه خرید خودرو به بهترین شکل صورت بگیرد، قطعاً مقایسه در میان خودروهای هم‌رده لازم و ضروری است. پس با انتخاب یک مجموعه صصی مانند کیان خودرو می‌توانید اطلاعات خود را در مورد هر کدام از خودروها تکمیل‌تر کنید.

برای تکمیل اطلاعات شما، در ادامه به بررسی خودرو ساینا S و رانا پلاس با جزئیات بیشتر از لحاظ شکل ظاهری، طراحی کابین، مشخصات فنی، تجربه رانندگی و موارد دیگر می‌پردازیم.

مقایسه طراحی خارجی ساینا S و رانا پلاس

طراحی ظاهری ساینا S

- ظاهری مدرن و اسپرت‌تر با خطوط تیز و چراغ‌های کشیده

- جلوپنجره عریض‌تر

- چراغ‌های جلوی کشیده‌تر و زاویه‌دارتر

- سپر جلو عضلانی‌تر

طراحی ظاهری رانا پلاس

- ظاهری عامه‌پسند و کلاسیک‌تر با خطوط نرم و چراغ‌های گرد

- جلوپنجره ساده‌تر

- چراغ‌های جلوی گرد و درشت‌تر

- سپر جلو ساده‌تر

ساینا S با طراحی مدرن و اسپرت‌تر، برای جوانان و افراد علاقمند به خودروهای اسپرت جذاب‌تر است. رانا پلاس با طراحی عامه‌پسند و کلاسیک‌تر، برای افراد با سلیقه‌ی سنتی‌تر مناسب‌تر است.

مقایسه کابین و فضای داخلی ساینا S و رانا پلاس

مقایسه کابین و فضای داخلی ساینا S و رانا پلاس

درست است که ظاهر خودرو برای بسیاری از خریداران اهمیت دارد، اما کابین و فضای داخلی هم از فاکتورهای مهمی است که باید در نظر گرفته شود. به همین سبب، در ادامه به مقایسه کابین و فضای داخلی ساینا S با رانا پلاس می‌پردازیم:

فضای داخلی ساینا S 

- کیفیت مواد و مونتاژ در حد متوسط 

- فضای سرنشینان جلو کافی، عقب محدود 

- داشبورد ساده و مدرن 

- صندلی‌های با راحتی متوسط 

- صندوق عقب کوچک 

- فضای داخلی رانا پلاس 

- کیفیت مواد و مونتاژ بهتر 

- فضای سرنشینان در هر دو ردیف جادارتر 

- داشبورد ارگونومیک 

- صندلی‌های راحت‌تر 

- صندوق عقب بزرگ و جادار

فضای داخلی رانا پلاس 

- کیفیت مواد و مونتاژ بهتر 

- فضای سرنشینان در هر دو ردیف جادارتر 

- داشبورد ارگونومیک 

- صندلی‌های راحت‌تر 

- صندوق عقب بزرگ و جادار

مقایسه تجهیزات رفاهی و ایمنی ساینا s با رانا پلاس

اگر جز افرادی هستید که از فروش اقساطی محصولات سایپا استقبال می‌کنید، قطعاً خودرو ساینا اس پیشنهاد خوبی می‌باشد. زیرا در نسخه اتوماتیک به عنوان محصولی پر آپشن در بازار ایران شناخته می‌شود. اما اگر جزء افرادی هستید که از فروش اقساطی محصولات ایران خودرو استقبال می‌کنید، قطعاً خودرو رانا پلاس در میان سایر خودروهای همرده قیمتی گزینه بهتری است. 

برای افرادی که قصد مقایسه تجهیزات رفاهی و ایمنی ساینا s با رانا پلاس را دارند، تا تصمیم بگیرند که از کدام کمپانی بزرگ داخلی خودروی خود را تهیه کنند، در ادامه به بررسی بیشتر این دو خودرو می‌پردازیم:

هر دو خودروی ساینا و رانا پلاس از لحاظ تجهیزات ایمنی دارای نقاط قوت و ضعف‌هایی هستند، نقاط قوت مشترک هر دو خودرو وجود دو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و وسیستم‌های ترمز ABS و EBD  می‌باشد. خودرو ساینا در محور عقب از ترمز کاسه‌ای بهره می‌برد، اما رانا در هر دو محور از ترمز دیسکی استفاده می‌کند. به همین دلیل رانا در بخش ترمز عملکرد بهتری دارد. از آنجایی که پلتفرم رانا با پژو ۲۰۶ مشترک است امنیت آن به طور نسبی بهتر از ساینا می‌باشد.

خودرو ساینا در بخش تجهیزات رفاهی مجهز به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پارک دنده عقب، نمایشگر دمای محیط بیرون، قفل مرکزی، سیستم ضد سرقت، گرمکن شیشه عقب و چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع است. خودرو رانا دارای بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، صفحه نمایشگر روی داشبورد، نمایشگر دمای محیط، سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی با ریموت کنترل، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین و فرمان هیدرولیک می‌باشد.

در بخش تجهیزات رفاهی خودرو ساینا برتری قابل توجهی نسبت به رانا دارد، پس اگر این مسئله برایتان اهمیت دارد به دنبال فروش اقساطی ساینا s باشید.

مقایسه مشخصات فنی ساینا s با رانا پلاس

مقایسه مشخصات فنی ساینا s با رانا پلاس

ساینا اتوماتیک از همان موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی تیبا با قدرت 87 اسب بخار و گشتاور 128 نیوتن متر استفاده می‌کند. این در حالی است که رانا پلاس به پیشرانه قوی‌تر TU5 مجهز است که 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مصرف سوخت ساینا s با گیربکس CVT حدود 7.5 لیتر در 100 کیلومتر است، در حالی که مصرف سوخت رانا پلاس 7.44 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است.

در ادامه به مقایسه مشخصات فنی این دو خودرو در یک جدول می پردازیم:

مقایسه رانا پلاس و ساینا s

با بررسی مشخصات فنی  پی به دلیل استقبال از فروش اقساطی رانا پلاس در میان خودروهای هم رده از لحاظ امکانات و قیمت می‌بریم.

 

ساینا اس یا رانا پلاس

برای اینکه بتوانیم به این سوال ساینا اس یا رانا پلاس بخریم؟ پاسخ مناسبی بدهیم لازم است که مزایا و معایب هر کدام را به شکل دقیق‌تر بررسی کنیم:

مزایا و معایب ساینا s

از مهمترین مزایای ساینا اس می‌توان به مصرف سوخت کمتر و امکان تعمیر آسان‌تر آن اشاره کرد. از معایب آن هم می‌توان به موتور ضعیف و کیفیت پایین مواد مونتاژ اشاره نمود.

 مزایا و معایب رانا پلاس

از مهم‌ترین مزایای رانا پلاس می‌توان به موتور قوی و شتاب بیشتر، هندلینگ و پایداری بهتر و سواری اسپرت‌تر اشاره کرد. معایب این خودرو هم مصرف سوخت کمی بیشتر از ساینا  می‌باشد.

 

مقایسه تجربه رانندگی

درست است که هر دو خودرو از نظر فنی و امکانات تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، اما مقایسه تجربه رانندگی با آنها تا حد زیادی به سلیقه و نیاز راننده بستگی دارد. نظرات درمورد ساینا s این است که در سربالایی‌ها ضعیف بوده و هندلینگ ناپایدار آن در پیچ‌ها خطرناک است. نظرات در مورد رانا پلاس این است که  با موتور قوی از شتاب و قدرت بیشتری برخوردار بوده  و با هندلینگ پایدار در پیچ‌ها و سربالایی‌ها مطمئن‌تر است.

مقایسه قیمت ساینا s و رانا پلاس

درست است که قیمت نهایی خودرو با توجه به مدل، سال تولید، آپشن‌ها و بسیاری از شرایط دیگر مشخص می‌شود. اما در مقایسه قیمت ساینا s و رانا پلاس در می‌یابیم که قیمت ساینا به شکل قابل توجهی از رانا پلاس ارزان‌تر است. 

 

نتیجه‌گیری

 مقایسه ساینا s با رانا پلاس مشخص می‌کند که تلاش دو خودروساز معتبر ایرانی هنوز جای کار داشته و خلاءهایی در خودروهای بومی وجود دارد. اما انتخاب و خرید این دو خودرو به نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارد.  افرادی که هزینه کافی برای خرید نقدی خودرو را ندارند، بهتر است برای شرکت در فروش اقساطی محصولات سایپا و فروش اقساطی محصولات ایران خودرو با مراکز معتبری مانند کیان خودرو در ارتباط باشند.

 

سوالات متداول

مقایسه مصرف سوخت خودرو ساینا اس و رانا پلاس چگونه است؟

مصرف سوخت ساینا اس کمتر از رانا پلاس است.

بهترین راه حل برای خرید اقساطی محصولات ایران خودرو و سایپا چیست؟

برای خرید محصولات مختلف ایران خودرو  و سایپا از جمله ساینا اس و رانا پلاس می‌توانید با کارشناسان کیان خودرو در ارتباط باشید. 

 

 

user-img

نویسنده :

رپرتاژ

comments 0 1403/2/24
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط