icon-sign ورود / ثبت نام
journal icon
مجله ماشین 2019 ،سال بد مالی برای کارکنان صنعت خودرو

2019 ،سال بد مالی برای کارکنان صنعت خودرو

comments 0 1398/10/10

تا پایان سال 2019 ساعاتی بیش باقی نمانده است.در سال گذشته صنعت خودرو با حضور خودروهای الکتریکی بیشمار ،سیستم های خودران و فناوری های حمل و نقل جدید تغییراتی عجیب و البته مهم را تجربه کرد. این رویه را می توان با خروج اسب ها از سیستم حمل در یک قرن پیش مقایسه نمود. این تغییرات قبلاً تأثیراتی مالی روی خود صنعت خودرو به ویژه کارکنان آن داشته است. گفته می شود سال 2019 یکی از بدترین سال‌ها برای کارکنان صنعت خودرو از حیث اخراج و از دست دادن شغل بوده است.

به‌طور ساده باید گفت صنعت خودرو نیازمند کارکنان کمتری برای تولید خودروهای الکتریکی بوده و خودروسازان نیز به دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر روی خودروهای الکتریکی هستند. به خاطر اینکه خودروهای الکتریکی قطعات کمتری در مقایسه با نمونه‌های درون‌سوز دارند بنابراین نیروی کاری کمتری برای تولید آن‌ها نیاز است.

افت کلی فروش در صنعت خودرو نیز کمکی به بهبود اوضاع نکرده است. فقط در سال 2019 بیش از 80 هزار نفر طبق بیانیه‌های خودروسازان از کار بیکار شده‌اند که اکثر آن‌ها در کشورهای آلمان، آمریکا و بریتانیا بوده‌اند. البته بریتانیا همچنان با مشکل برگزیت دست‌وپنجه نرم می‌کند. برای مثال ماه پیش را در نظر بگیرید که در بخش تولید خودروها افراد زیادی کار خود را از دست داده‌اند. فورد ماه ژوئن یکی از کارخانه‌های خود در بریتانیا را تعطیل کرد و 1700 نفر از کار بیکار شدند. هوندا هم یک کارخانه بزرگ خود در بریتانیا را بست. در این کارخانه هوندا سیویک هاچبک تولید می‌شد و با تعطیل شدنش 3500 نفر دیگر راهی خانه‌های خود شدند. جگوار لندروور نیز 4500 نفر از کارکنان خود در سراسر جهان را اخراج کرده است.

آئودی نیز ماه پیش اعلام کرد تا سال 2025 تعداد 9500 نفر از کارکنان خود در آلمان را اخراج خواهد کرد. مرسدس بنز نیز مشابه زمان‌بندی آئودی خبر از تعدیل نیروی 10 هز%

user-img

نویسنده :

میلاد حسینی

comments 0 1398/10/10
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
مطالب مرتبط