icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار ۲ برابر شد

اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار ۲ برابر شد

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت:برای داشتن بازار با ثبات باید عرضه خودرو افزایش یابد.

سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می گوید:قیمت خودرو در هفته گذشته گران شد اما در این هفته قیمت ها ثابت مانده، از دلایل افزایش قیمت خودرو کاهش عرضه، افزایش نرخ ارز و تورم بود. قرار بود واردات خودرو امسال آزاد شود که چندی بعد این موضوع منتفی شد و این صحبت ها اثرات منفی بر بازار خودرو می گذارد.

موتمنی می گوید: قیمت خودرو نسبت به اسفند 10 تا 13 درصد افزایش یافته است؛ اکنون خودرو تبدیل به کالای سرمایه ای شده و اگر واردات آزاد بود این فاصله قیمتی اتفاق نمی افتاد، پژو 206 که قبلا 149 میلیون تومان بود به 309 میلیون تومان رسیده که 153 میلیون تومان مصرف کننده هزینه بیشتری پرداخت می کند.

به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو امروز پراید (131) 180 میلیون تومان، پراید(111) 198 میلیون تومان، 206 تیپ 2 به مبلغ 300 میلیون تومان، پژو پارس تی یو 5 (TU5) 377 میلیون تومان و پژو پارس معمولی 310 میلیون تومان معامله شد.

کارشناسان خودرو برآورد کرده اند که نیاز بازار به خودرو یک میلیون و 200 هزار دستگاه است و طی سه سال گذشته تولید کمتر از 800 هزار دستگاه بوده که این میزان نشان می دهد 40 درصد کمتر از نیاز بازار خودرو تولید شده است.

افزایش قیمت خودرو

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب