icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ثبت نام جدید خودروهای وارداتی به زودی آغاز می شود

ثبت نام جدید خودروهای وارداتی به زودی آغاز می شود

رییس کل سازمان توسعه تجارت با بیان این که متقاضیان خودروهای وارداتی در سامانه ترجیح می‌دهند خودروهای غیرچینی انتخاب کنند و این باعث شده که روند انتخاب خودرو طولانی مدت شود، خبر داد: سامانه برای ثبت‌نام‌ جدید خودروهای وارداتی مازاد باز می‌شود.

سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-مهدی ضیغمی، رییس سازمان توسعه تجارت در خصوص وعده وزیر صمت مبنی بر این که تا پایان سال تکلیف 35 هزار متقاضی خودروی وارداتی که اسفند ماه سال گذشته در سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کرده‌اند، مشخص خواهد شد، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: واردات خودرو در حوزه عادی در حال انجام است و به لحاظ تعداد واردات و همچنین تعیین تکلیفی که گفته شده است کار انجام خواهد شد. وقفه‌ای در تامین ارز وجود داشت که طی دی ماه بانک مرکزی همکاری بسیار خوبی داشت و عدد قابل توجهی ارز تخصیص داده شد.

وی افزود: مورد دیگری که وجود دارد این است که افرادی که قبلا در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و نوبت تحویل خودروی آنها رسیده، ترجیح می‌دهند خودروهای غیرچینی انتخاب کنند و این باعث شده که روند انتخاب خودرو طولانی مدت شود. ما مجبور هستیم فضا را باز بگذاریم تا این خودروها بیاید و نمی‌توانیم متقاضی را مجبور به انتخاب خودرو کنیم.

ضیغمی ادامه داد: احتمالا طی هفته جاری ثبت‌نام جدید برای این خودروها که متقاضی آنها را انتخاب نکرده باز می‌کنیم تا سایر افراد برای ثبت‌نام این خودروها که در سامانه مازاد هستند اقدام کنند.

رییس کل سازمان توسعه تجارت در مورد روند واردات خودروهای برقی نیز گفت: با حمایت‌هایی که انجام شده و نیازهای جدیدی که وجود دارد تخصیص ارز قابل توجهی برای واردات خودروهای برقی صورت گرفته است و برنامه‌های موازی نیز با حمایت از طریق اعتبارات خارجی و مدیریت شهرداری تهران انجام می‌شود.

به گفته ضیغمی، چهار برنامه مجزا برای خودروهای برقی وجود دارد که طی آن خودرو وارد کشور می‌شود.وی با اشاره به تصمیم هیات وزیران در مورد افزایش سقف ارزی واردات خودروهای برقی در فاز اول به 40 هزار یورو گفت: امیدواریم طی تصمیماتی که هفته‌های آینده اتخاذ می‌شود سقف ارزی برای واردات خودروهای برقی برداشته شود.

رییس سازمان توسعه تجارت برداشته شدن سقف ارزی و همچنین کاهش تعرفه برای واردات خودروهای برقی را سبب واردات خودروهای برقی با کیفیت و به‌صرفه دانست و گفت: طی هفته‌های آینده شاهد واردات خودروهای برقی برند از سایر کشورها خواهیم بود.

ضیغمی در مورد وضعیت زیرساخت خودروهای برقی نیز گفت: برای زیرساخت‌ها فکر شده و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که وجود دارد سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد؛ به‌نظرم در زمان معقول می‌توانیم زیرساخت‌ها را توسعه دهیم.

برچسب ها:

واردات خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب