icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو رشد ۱۹.۱ درصدی تولید خودروی سواری در سال ۹۹

رشد ۱۹.۱ درصدی تولید خودروی سواری در سال ۹۹

بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۹۰۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو سواری در ۱۲ ماه سال ۹۹ و رشد ۱۹.۱ درصدی آن در مقایسه با سال ۹۸ است.

یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-در سال 98 در مجموع 758 هزار و 900 دستگاه خودروی سواری توسط خودروسازان داخلی تولید شده بود.

بررسی آمارها در این بخش حاکی از تحقق "جهش تولید" و شعار سال 99 در تولید خودروی سواری است.

در سالی که گذشت تولید وانت با رشد 6.5 درصدی به 80 هزار و 364 دستگاه رسید.

در تولید کامیون، کامیونت و کشنده نیز رشد 53.6 درصدی ثبت شد و آمار تولید این خودروها به 6 هزار و 395 دستگاه رسید.

اما در تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون افت 7.8 درصدی در هم‌سنجی با سال 98 ثبت شد و مجموع تولید این خودروها فقط یک‌هزار و 873 دستگاه بود.

در بخش خودروهای کشاورزی نیز کارخانجات داخلی موفق به تولید 6 هزار و 395 دستگاه کمباین (رشد 44.5 درصدی) و 21 هزار و 666 دستگاه تراکتور (رشد 15.9 درصدی) شدند.

"بهمن صالحی‌نیا" رییس هیات عامل ایدرو، برنامه امسال وزارت صنعت را تولید یک میلیون و 250 هزار دستگاه خودرو اعلام کرد که یک میلیون و 100 هزار دستگاه از آن در دو خودروساز اصلی یعنی ایران‌خودرو و سایپا و 150 هزار دستگاه در شرکت‌های بخش خصوصی تولید خواهد شد.

پیشتر دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور به ایرنا گفت: قطعه‌سازان توان بالقوه تولید قطعات برای بیش از 2 میلیون دستگاه خودرو را در سال دارا هستند، اما این مهم منوط به رفع و رجوع مشکلات‌شان است.

«آرش محبی‌نژاد» افزود: تحقق برنامه های سال 1400 در حوزه قطعه و خودروسازی، منوط به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و اجرایی شدن شعار سال در رفع محدودیت‌ها و موانع‌زدایی است.

وی بیان‌داشت: در این راستا بزرگترین مشکلات، قیمت‌گذاری دستوری خود و به تبع آن قیمت‌گذاری قطعات و همچنین کمبود نقدینگی است.

محبی‌نژاد، همچنین از وجود قوانین و مقررات مخل تولید و گمرکی به عنوان دیگر مشکلاتی یاد کرد که در سال‌های گذشته مانعی بر سر راه تولید در این صنعت مادر و راهبردی شده است.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب