icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو سال گذشته ایران چه خودروهایی را به کدام کشورها صادر کرد؟

سال گذشته ایران چه خودروهایی را به کدام کشورها صادر کرد؟

دو خودروساز بزرگ کشور تواسته‌اند در سال گذشته محصولات خود را به کشورهایی همچون هنگ‌کنگ (با بیشترین میزان ارزش صادراتی)، اسپانیا، تایوان، چین، ترکیه و امارات (با کمترین میزان ارزش صادراتی) صادر کنند.

یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ 1 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-بر اساس آمار گمرک، 90 درصد صادرات خودرویی کشور در سال 1398، خودرو ساینا بوده و 10 درصد الباقی متعلق به پراید، تیبا و کوییک از محصولات خانواده گروه خودروسازی سایپا و سمند، پژو پارس، پژو 207، هایما و دنا از محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو بوده است.

ارزش ریالی صادرات این محصولات به تفکیک کشورها بدین صورت است که طی سال گذشته به کشور هنگ‌کنگ بیشترین میزان صادرات به ارزش 116 هزار و 862 دلار صورت گرفته است.

پس از آن اسپانیا بیشترین واردات خودروهای ایرانی را داشته که برای کشور ارزآوری 96 هزار و 362 دلاری داشته است.

به کشورهای تایوان و چین نیز به ترتیب محصولات خودرویی ایران به ارزش79 هزار و 521 دلار و 36 هزار و 600 دلار صادرات صورت گرفته است.

از محل صادرات خودروسازان داخلی به کشور ترکیه نیز7000 دلار و به کشور امارات چهار هزار و 662 دلار، ارزآوری به کشور صورت گرفته است.

برچسب ها:

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

حامد 1399/11/26
17:21:36

واقعا این امار برای مسخره کردن نیست؟ صد هزار دلار یعنی ۱۰ تا ماشین. یعنی کل صادرات به تمام این کشورا در حد ۲۰ تا ماشین نیست. یعنی واقعا کی حاضره از این فرغونها بخره؟

آخرین مطالب