icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ضرورت ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو تا آخر این هفته

ضرورت ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو تا آخر این هفته

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آیین‌نامه واردات خودرو باید تا آخر هفته ابلاغ شود گفت: البته ما پیش‌نویس آیین‌نامه را دیدیم و اشکالاتی هم به آن داشتیم که به وزارت صمت یادآوری کردیم.

پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-، لطف‌الله سیاهکلی در قزوین درباره زمان ارائه آیین‌نامه واردات خودروهای خارجی از سوی وزارت صمت اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی آیین‌نامه واردات خودرو باید تا آخر هفته ابلاغ شود. البته ما پیش‌نویس آیین‌نامه را دیدیم و اشکالاتی هم به آن داشتیم که به وزارت صمت یادآوری کردیم.

وی محدود کردن واردات خودرو تا سطح خودروهای با حجم 1000 سی‌سی را بی‌احترامی به خواسته مردم دانست و اضافه کرد: انگار یاد گرفتیم که مردم ما همیشه سوار قورباغه شوند. در حالی که مردم ما حق دارند، ماشین خوب و دلخواه خود را سوار شوند و نمی‌دانم چرا برخی از مدیران ما دوست دارند برای مردم و به جای مردم تصمیم بگیرند؟

سیاهکلی همچنین با بیان اینکه واردات خودرو نباید محدود به قیمت خاصی باشد، گفت: ماشین با قیمت زیر 10 هزار دلار قشر خاصی از مردم استفاده می‌کنند. در مجموع مردم ماشین خوب می‌خواهند و می‌خواهند وقتی خانواده‌شان سوار ماشین می‌شود، تأمین جانی و رفاه داشته باشد. از طرفی دوام خودرو مهم است و مردم ما دنبال خودرویی هستند که کمتر تعمیرگاه برود و کمتر هزینه روی دستشان بگذارد.

وی ادامه داد: بنابراین درباره تدوین و اصلاح آیین‌نامه موارد یادشده را در نظر خواهیم گرفت و پیگیر اصلاح آیین‌نامه هستیم. به هر حال کار برای اصلاح صنعت خودرو سخت است و کسانی که سال‌ها از صنعت خودرو سودهای کلان بردند، به این راحتی این صنعت را رها نمی‌کنند که این صنعت درست شود. البته ما هم سفت و سخت ایستادیم و امیدواریم اتفاق خوبی بیفتد.

علت کنار گذاشتن استیضاح وزیر صمت چه بود؟

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس همچنین درباره علت کنار گذاشتن استیضاح وزیر صمت گفت: آقای رئیس جمهور استدلال کردند که چون قرار است وزارت صمت را به 2 وزارت‌خانه بازرگانی و صنعت تبدیل کنیم، اگر وزیر فعلی را استیضاح کنید، دوباره باید سرپرست بگذاریم و آن سرپرست برای اینکه در وزارت‌خانه جا بیفتد، گرفتاری دارد.

تذکرات شفاهی نمایندگان درباره گرانی‌ها و تاخیر در تدوین آیین نامه واردات خودرو

سیاهکلی با بیان اینکه این استدلال رئیس جمهور منطقی بود، تصریح کرد: به همین خاطر استیضاح‌کنندگان پذیرفتند که چون قرار است دولت برای 2 وزارت‌خانه نفر بیاورد، فعلاً از استیضاح صرف نظر شود تا دوباره‌کاری نشود و هزینه روی دست مردم نگذاریم. بنابراین به صورت موقت از استیضاح کوتاه آمدیم تا دولت اصلاحاتش را در وزارت صمت انجام دهد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب