icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو قیمت خودرو هر روز تغییر می کند

قیمت خودرو هر روز تغییر می کند

در حالیکه وعده داده شده بود که قیمت خودرو در بازار آزاد کنترل خواهد شد اما از ابتدای سال جاری بازار خودرو دچار نوسانات عجیبی شده و در این بین نظارتی هم از سوی متولیان انجام نمی شود.

دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-از ابتدای سال جاری برخلاف آنچه وعده داده شده بود، بازار خودرو متأثر از انتشار اخباری از جمله تداوم ممنوعیت واردات خودرو، عدم حذف قرعه کشی، کاهش عرضه، طولانی شدن روند مذاکرات و … دچار نوسان قیمتی شده و نرخ خودروهای داخلی به صورت میانگین 10 تا 13 افزایش یافته است.

این وضعیت تا جایی جلو رفته که فاصله قیمت کارخانه و بازار در اغلب دستگاه‌ها صد میلیون تومان را نیز رد کرده و حتی در برخی از دستگاه‌ها به 200 میلیون تومان هم رسیده است؛ به عنوان نمونه اگرچه پژو پارس LX در کارخانه 176 میلیون تومان است اما در بازار نزدیک به 379 میلیون تومان معامله می‌شود. همچنین دنا معمولی در کارخانه 205 میلیون تومان قیمت دارد اما در بازار 390 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آنطور که فعالان بازار و مسئولان می‌گویند عمده دلیل نوسانی شدن بازار، کاهش عرضه و تزریق خودرو است، از این رو فروشندگان قیمت‌های دلبخواهی اعلام می‌کنند و در این بین کسی هم نظارتی بر وضعیت بازار ندارد، به گونه‌ای که به نظر می‌رسد بازار خودرو به مرحله رهاشدگی رسیده است و مسئولان و ناظران فقط با نسخه پیچی پشت تریبون به دنبال بهبود اوضاع بازار هستند.

وضعیت در بازار به گونه‌ای پیش می‌رود که مشتریان حتی از خرید خودروهایی که روزی جزو خودروهای اقتصادی و ارزان محسوب می‌شدند هم ناتوان شده‌اند.

دیروز قالیباف رئیس مجلس نیز به این امر واکنش نشان داد و گفت که «در شرایط فعلی می‌بینیم که قیمت تمام شده خودرویی مانند پراید 200 میلیون تومان است، در حالی که با ارز 25 هزار تومانی می‌توان خودروهایی را در حدود 5000 دلار با کیفیتی بسیار خوب وارد کشور کرد که این خواسته مجلس بوده و مجمع تشخیص مصلحت نظام با آن همراهی کرد.»

در جدول زیر میانگین قیمت خودروهای پرتیراژ در بازار و کارخانه آمده است.

 

افزایش قیمت خودرو

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب