icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو قیمت دستوری خودرو منجر به شکست است

قیمت دستوری خودرو منجر به شکست است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت دستوری خودرو منجر به شکست است، افزود: قرعه کشی یک شیوه ناسالم است و باید حذف شود.

یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-سید البرز حسینی نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قیمت گذاری دستوری خودرو و نقش شورای رقابت در این زمینه گفت: اگر در ساختار اقتصاد قیمت دستوری باشد، قطع یقین منجر به شکست است.

وی تاکید کرد: در هر موضوع اقتصادی از جمله خودرو قیمت باید حاصل یک رقابت باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از قطعات برای تولید خودرو از خارج وارد کشور می شود و بخشی هم در داخل تولید می شود، گفت: در نهایت یک محصول به نام خودرو باید قیمت گذاری شود.

حسینی با بیان اینکه شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو اطلاعات را از خودرو سازان می گیرد، افزود: شورای رقابت باید با توجه به ذائقه درون کشور و اقتضائات روز اقتصادی، به یک منطقی برای قیمت خودرو برسند.

وی با اشاره به عرضه خودرو از طریق قرعه کشی گفت: قرعه کشی یک رانت برای عده ای است و باید حذف شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید شرایط و بستر برای خرید خودرو به گونه ای فراهم شود تا فرد بتواند در یک فضای سالم خودرو خریداری کند.

حسینی با اشاره به معایب فروش خودرو از طریق قرعه کشی گفت: سوال این است که چرا با قرعه کشی یک عده ای، خودروهای زیادی می گیرند اما مردم عادی نمی توانند حتی یک خودرو بخرند.

وی با تاکید بر اینکه این سیستم ناسالم و فساد زاست، گفت: وزیر صمت باید بازار را شفاف و حوزه نظارتی را به نفع مردم و نه به نفع سودجویان، تقویت کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید زوایای پنهان بازار خودرو آشکار شود، افزود: باید شرایطی فراهم شود تا خودرو مستقیم به دست مصرف کننده برسد نه دلال.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب