icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ماموت خودرو پرده از ماهیت قرارداد فولکس واگن و ماموت برداشت

رونمایی از آخرین شاهکار وزارت صنعت در دولت یازدهم

ماموت خودرو پرده از ماهیت قرارداد فولکس واگن و ماموت برداشت

سرپرست تبلیغات شرکت ماموت خودرو:قطعا تیگوان و پاسات قرار است به ایران وارد شوند و در خصوص این دو خودرو برنامه تولید مشترک وجود ندارد.

شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- در ادامه سریال قراردادهای پرحاشیه خودرویی در دولت یازدهم بعد از قراردادهای محرمانه پژو و رنو، این بار نوبت به قرارداد بین شرکت ماموت و فولکس واگن رسیده است. طبق اظهارات مسئولان دو شرکت قرار بود در 16 مرداد 1396 دو محصول تیگوان و پاسات به عنوان اولین خودروهای ماحصل همکاری ماموت و فولکس واگن در ایران عرضه شود. مسئولان ماموت مدعی بودند که این همکاری در قالب تولید مشترک است در حالی که مسئولان فولکس واگن رسما اعلام کردند قرار است محصولات این برند آلمانی توسط شرکت ماموت خودرو به عنوان نماینده شرکت فولکس واگن، به ایران وارد شود. همین مسئله سبب شد که در ماهیت قرارداد فیمابین این دو شرکت این ابهام ایجاد شود که بالاخره محصولات این شرکت مطرح آلمانی قرار است به ایران وارد شود یا در ایران تولید گردد.

پیش از این میثم رضایی، رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، در این خصوص اعلام کرد:"یک شرکت خصوصی که چند ماهی است با هیاهوی فراوان و با نقاب تولیدکننده اقدام به مذاکره با شرکت فولکس واگن کرده و مسئولان دولتی نیز هیچ نظارتی بر عملکرد آن نداشتند، حالا مشخص شده که تنها توانسته مجوز واردات ۳ محصول از این شرکت آلمانی را بگیرد و تن‌ها با دروغی به نام تولید مشترک مسئولان و مشتریان را فریب دهد." همچنین بیانیه های شرکت فولکس واگن نیز رسما از واردات محصولات فولکس واگن به ایران خبر داده بود به طوری که طبق گفته سخنگوی فولکس واگن این کمپانی بزرگ به زودی دو خودروی تیگوان و پاسات را به شکل کاملا رسمی به بازار ایران وارد خواهد کرد. این خودروساز در این بیانیه خود می نویسد:"پس از گذشت ۱۷ سال امروز مدیران بالارتبه کمپانی ما و کمپانی ماموت خودرو به‌عنوان نماینده اصلی ما در ایران توافق کردند تا دو خودروی تیگوان و پاسات را به ایران وارد کنند، واردات این دو خودرو به وسیله ی هشت واسطه و خرده‌فروش فولکس‌واگن در منطقه شروع خواهد شد. در ضمن بازار هدف ما در حال حاضر تهران و اطراف آن است."

برآیند همین اظهارات باعث شد به یکباره یک روز مانده به رونمایی از محصولات فولکس واگن در ایران، برنامه رونمایی کنسل شود. طی تماس های مکرر پردیس خودرو با روابط عمومی و مسئولان ماموت، مشخص شد که این رونمایی به یک باره لغو شده و هیچ کس از علت لغو مطلع نیست. جالب اینجا است که هیچ اطلاعیه و بیانیه نیز از طرف شرکت ماموت تاکنون در خصوص لغو این برنامه صادر نشده است.

قطعا لغو مراسم رونمایی از محصولات مشترک فولکس واگن و ماموت بی ارتباط با ابهام در ماهیت قرارداد فیمابین دو شرکت نیست. طی آخرین پیگیری های صورت گرفته از مسئولان شرکت ماموت خودرو در خصوص ماهیت قرارداد فمابین رسما اعلام شد که قرار بوده دو محصول اول فولکس واگن یعنی تیگوان و پاسات به ایران وارد شود در حالی که پیش از این آقای بلورچی، عضو هیئت مدیره ماموت در تماس با خبرنگار پردیس خودرو مدعی شد که به هیچ عنوان اینگونه نیست و قرار است تولید مشترک صورت گیرد.

در این خصوص یکی از مسئولان بخش مارکتینگ شرکت ماموت خودرو در خصوص لغو رونمایی 16 مراد ماه به خبرنگار پردیس خودرو گفت: روز 16 مرداد قرار بود از سایت رونمایی شود که انجام شد ولی رونمایی از دو خودروی تیگوان و پاسات به تعویق افتاده و تاریخی مشخصی برای آن فعلا اعلام نشده است.

وی افزود: ما برنامه ریزی های خود را برای برگزاری مراسم رونمایی از این دو خودرو انجام داده بودیم ولی به دلایلی که ما هم نمی دانیم به تعویق افتاد. همچنین آقای شفیعی سرپرست تبلیغات شرکت ماموت خودرو نیز در گفتگو با خبرنگار پردیس خودرو در پاسخ به این سوال که آیا قرار است ماموت خودرو، محصولات فولکس واگن را به ایران وارد کند یا نه گفت: قرارداد بین ماموت و فولکس واگن هم واردات است و هم تولید.

وی با اشاره به اینکه دو محصول تیگوان و پاسات توسط ماموت خودرو در حال حاضر به ایران وارد شده است، تصریح کرد: قطعا این دو محصول قرار است به ایران وارد شوند و در خصوص این دو خودرو برنامه تولید مشترک وجود ندارد.

در حالی مسئولان ماموت رسما مقوله واردات خودروهای فولکس واگن را تایید می کنند که مجوز همکاری این دو شرکت تحت قالب تولید مشترک از سوی وزارت صنعت صادر شده بود و لذا بایستی مسئولان وزارت صنعت در این خصوص پاسخگو باشند که چرا شرکت ماموت با مجوز تولید مشترک اقدام به واردات خودرو کرده است.  

انتهای خبر

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب