icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو مرخصی خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از منطقه آزاد اروند آزاد شد

مرخصی خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی از منطقه آزاد اروند آزاد شد

سرپرست اداره کل گمرک خرمشهر گفت: پیرو درخواست و پیگیری مکرر مالکان خودروهای اروندی با حجم بالای ۲هزار و ۵۰۰ سی سی از ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان و گمرک خرمشهر مرخصی این خودروها از محدوده منطقه آزاد اروند آزاد شد.

یکشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-حسن غیبی اظهار داشت: مالکان این خودروها می‌توانند از امروز دوم مرداد ماه برای اخذ مرخصی به گمرک خرمشهر مراجعه و پس از سپری کردن مراحل قانونی خودروی خود ،از مرخصی خارج از محدوده استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امکان دریافت مرخصی خودروهای اروندی در سال مجموعا 2 ماه می باشد که شرایط استفاده از آن در 2 نوبت یک ماهه امکان پذیر است افزود: لازم است بین این 2 نوبت مرخصی فاصله یک ماهه وجود داشته باشد.

غیبی بیان داشت: دریافت کنندگان مرخصی می‌توانند با مراجعه به سایت tkgkh.ir و بدون نیاز به حضور فیزیکی تشریفات گمرکی را به عمل آورند و تنها در آخرین مرحله برای اخذ پته عبور الکترونیکی و به منظور نصب پلاک گذر موقت به گمرک خرمشهر و پلیس راهور مراجعه نموده و مجموع عملیات فوق صرفا در یک روز و در یک مکان امکان پذیر است.

بر اساس این گزارش، پیشتر خروج خودروهای بالای 2هزار و 500 سی سی دارای پلاک اروند از محدوده قانونی منطقه آزاد اروند ممنوع بوده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حدود 43 هزار خودروی پلاک اروندی در سطح استان خوزستان تردد می‌کنند.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب