icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو مشاور وزیر صنعت در امور خودرو مطرح کرد وزارت صنعت در پی رقابتی کردن بازار خودرو

مشاور وزیر صنعت در امور خودرو مطرح کرد وزارت صنعت در پی رقابتی کردن بازار خودرو

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور خودرو با تاکید بر اینکه واردات خودرو در کنار حمایت از تولید کنندگان داخلی باید ادامه داشته باشد گفت: این مساله موجب افزایش رقابت پذیری، تولید خودروهایی با فناوری های روز دنیا و رونق کسب و کار در این صنعت می شود.

 

 به گزارش پایگاه خبری پردیس خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران، بیوک علیمراد لو در حاشیه نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پی افزایش توانمندی و ایجاد فضای رقابتی در بازار خودرو است، اظهار داشت: دولت و وزارت صنعت تلاش می کنند با حمایت از تولید کنندگان و فعالان این بخش در حد توان به توسعه کمی و کیفی صنعت خودرو که یکی از محورهای مهم توسعه اقتصادی کشور است، کمک و روند این فعالیت ها را تسهیل کند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور خودرو با تاکید بر اینکه البته واردات خودرو در کنار حمایت از تولید کنندگان داخلی باید ادامه داشته باشد افزود: این مساله موجب افزایش رقابت پذیری، تولید خودروهایی با فناوری های روز دنیا و رونق کسب و کار در این صنعت می شود.
علیمراد لو گفت: باید شرکت های خودر ساز خارجی با مشارکت خودروسازان داخلی تولید مشترک را در دستور کار قرار دهند و فقط در پی مونتاژ خودرو در ایران نباشند.
وی همچنین در خصوص قیمت گذاری خودرو تصریح کرد: دولت در تعیین قیمت خودروها نقش اساسی ندارد.
علیمراد لو افزود: براساس قانون انحصار شورای رقابت باید با توجه به این مولفه ها قیمت نهایی خودرو ها را تعیین کند و تشخیص دهد که خودروی تولیدی مصداق انحصار است و یا نیست.
به گفته مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت اگر قیمت خودرو بر اساس قیمت نهایی در بازار مصرف تعیین شود به نفع مصرف کننده است.

برچسب ها:

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب