icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آغاز تولید نسل جدید پیشرانه EF7 ایران‌خودرو تا پایان سال

آغاز تولید نسل جدید پیشرانه EF7 ایران‌خودرو تا پایان سال

یکی از مدیران ارشد ایران‌خودرو خبر از تولید انبوه نسل جدید پیشرانه EF7 تا پایان سال جاری داد. درحالی‌که صنعت خودروی جهان تمام تمرکز خود را معطوف به توسعه خودروهای الکتریکی و کاهش آلایندگی خودروها کرده همچنان شاهد تولید پیشرانه‌هایی با تکنولوژی‌های قدیمی، مصرف سوخت بالا و آلایندگی بالا در کشور هستیم. این پیشرانه‌ها علاوه بر اینکه آلودگی هوا را تشدید می‌کنند مصرف سوخت بالایی نیز دارند و این امر هزینه‌های زیادی را به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند. ایران‌خودرو در سبد محصولات خود چند پیشرانه را ارائه می‌کند که یکی از آن‌ها پیشرانه EF7 موسوم به موتور ملی است.

یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-

مدیرعامل شرکت تحقیقات، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو یا ایپکو با تشریح سه گام توسعه‌ای در مسیر پوست‌اندازی پیشرانه محصولات این خودروساز خبر آغاز تولید انبوه نسل جدید پیشرانه EF7 را تا پایان سال جاری داد. به گزارش پدال و به نقل از ایکوپرس، مهدی رجبعلی با بیان این‌که در نقشه راه مصوبه هیئت‌مدیره ایران‌خودرو سه گام توسعه‌ای در مسیر پوست‌اندازی موتور محصولات این خودروساز تعریف شده، گفت:

یکی از گام‌ها توسعه‌ای کاهش و به صفر رساندن شمارگان تولید موتورهای پرمصرف و افزایش شمارگان تولید موتورهای کم‌مصرف است.

او افزایش دو برابری ظرفیت تولید پیشرانه EF7 را رویکرد مبتنی بر تحقق این هدف دانست و خاطرنشان ساخت در چند ماه اخیر به ظرفیت تولید دو برابر این محصول دست یافته‌ایم. رجبعلی دومین گام توسعه‌ای در حوزه پیشرانه محصولات ایران‌خودرو را ارتقای موتورهای فعلی دانست و گفت:

در حال حاضر نسل جدید موتور TU و XU7 در مدار تولید قرار گرفته و تا پایان سال نیز نسل جدید EF7 به خط تولید خواهد رسید.

وی مصرف سوخت، آلایندگی و ارتقای کیفیت را سه شاخص و دلیل اصلی ارتقا و بهبود پیشرانه‌ها دانست و طراحی و توسعه پیشرانه سه استوانه را از اقدامات و پروژه‌های راهبردی و مهم ایران‌خودرو و سومین گام توسعه‌ای برشمرد و گفت:

هیبریدی و همچنین برقی سازی این پیشرانه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل ایپکو تصریح کرد:

ظرف سه سال آینده، نسل قوای محرکه ایران‌خودرو در سه گام پوست‌اندازی خواهد کرد و کاملاً جدید و به‌روز خواهد شد.

او در پایان به تغییرات ایجاد شده در پیشرانه‌ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت:

از منظر فنی راندمان پیشرانه‌ها باید افزایش یابد و این راندمان شامل ارتقای احتراق و بهبود اصطکاک پیشرانه است که از فناوری‌های جدید از جمله دو CVVT و توربو با کنترل‌کننده برقی استفاده شده که راندمان بالاتر و احساس لذت رانندگی بیش‌تری را برای راننده ایجاد خواهد کرد.

برچسب ها:

صنعت خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب