icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا ایدرو مطالبه وزیر صنعت را عملیاتی خواهد کرد؟

کیفیت پایین خودروهای داخلی صدای وزیر صنعت را درآورد

آیا ایدرو مطالبه وزیر صنعت را عملیاتی خواهد کرد؟

در حالی که وضعیت کیفیت تولید خودروهای داخلی بسیار نارضایت کننده است و هر روز شاهد تبعات مالی و جانی خودروهای بی کیفیت داخلی هستیم. قطعا اگر ایدرو به جای تمرکز بر قراردادهای خارجی بیشتر به فکر صنایع و محصولات داخلی باشد، در آینده شاهد محصولات با کیفیت تری در بازار خواهیم بود.

سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- یکی از مشکلات بازار خودرو ایران، کیفیت پایین خودروهای تولیدی به ویژه محصولات ایران خودرو و سایپا است. متاسفانه آمارها بیانگر عملکرد ضعیف این دو شرکت در بهبود کیفیت محصولات خود بوده است. طبق آخرین منتشر شده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در بین خودروهای کمتر از 50 میلیون پژو پارس، پژو 405، سمند، تیبا، اِم‌وی‌اِم 110S، ساینا و انواع پراید جز خودروهای بی کیفیت و تک ستاره هستند.

در این رابطه محمد رستگار، رییس ارزشیابی کیفی خودروهای ساخت داخل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران معتقد است:‌ "تقریبا بیشتر خودروهای پرتیراژ داخلی تک ستاره‌اند. خودروهای تک ‌ستاره ایرادات و معایب زیادی دارند که این ایرادات منجر به نارضایتی شدید مصرف‌کننده می‌شود. اهمیت داشتن سود بیشتر برای خودروسازان و همچنین بازار انحصاری و بدون رقیب خودرو در ایران دلایل عمده بی کیفیت بودن خودروهای داخل هستند."

از آنجا که غالب خودروهای تک ستاره بسیار در بین مردم پرمصرف هستند این سوال پیش می آید که آیا صرفا تولیدکنندگان خودرو به فکر سود خود هستند و جان مردم آن هم به قول مدیرعامل سایپا قشر ضعیف و متوسط در بسته سیاستی آنان جایگاهی ندارد؟ و چرا هیچ نهادی در خصوص محصولات بی کیفیت، دو خودروساز بزرگ کشور مورد سوال قرار نمی دهد؟ و آیا ایدرو به عنوان یکی از اصلی ترین سهامداران دو شرکت سایپا و ایران خودرو سهمی در این پاسخگویی دارد؟

موضوع کیفیت پایین محصولات تولید داخل به قدری بغرنج و جدی است که وزیر صنعت در مجمع سالیانه ایدرو به آن اشاره نمود. وی با تاکید بر جایگاه ایدرو در بهبود کیفیت تولید داخل گفت: جا برای کار بیشتر به خصوص در حوزه ایمنی خودرو وجود دارد که ایدرو باید این موضوع را مورد توجه قرار دهد. وی تاكيد كرد: ایدرو پیشگام پیشرفت صنعتی در کشور است و انتظار داریم که این سازمان به جایگاه اصلی خود که همانا پیشران بودن در صنایع کشور است، بازگردد.

یکه تازی غیرمسئولانه دو خودروساز بزرگ در بازار خودروی ایران از جمله علل بی اهمیتی به کیفیت خودروهای داخلی است. شرایطی که هیچ امیدی به بهبود آن نیست. به طور مثال سایپا بعد از بازنشسته کردن پراید اعلام کرده که خودروهای ساینا، تیبا و کوئیک از جمله خودروهای جایگزین پراید هستند. خودروهایی که در یک ارزیابی ابتدایی همان تیبا می باشند و فقط تغییراتی در آنها اعمال شده و به نام محصول جدید  آنهم با قیمت هایی گران‌تر از پراید راهی بازار شده است. متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد آن بودیم که بیشتر وقت مسئولان خودرویی به عقد قراردادهای خودرویی با شرکت های خارجی بوده است. در حالی که وضعیت تولید خودروهای داخلی بسیار نارضایت کننده است و هر روز شاهد تبعات مالی و جانی خودروهای بی کیفیت داخلی هستیم. قطعا اگر ایدرو به جای تمرکز بر قراردادهای خارجی بیشتر به فکر صنایع و محصولات داخلی باشد، در آینده شاهد محصولات با کیفیت تری در بازار خواهیم بود.

انتهای خبر

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب