icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا خودروهای وارداتی گران می شود.

آیا خودروهای وارداتی گران می شود.

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" پس از اجرای شدن دستورالعمل 14 بندی وزارت صنعت ومعدن در خصوص ساماندهی واردات خودرو از اول اسفند 93 قیمت خودروهای وارداتی در بازار سیر صعودی خود را طی کرده است.

یکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو"  پس از اجرای شدن دستورالعمل 14 بندی وزارت صنعت ومعدن در خصوص ساماندهی واردات خودرو از اول اسفند 93 قیمت خودروهای وارداتی در بازار سیر صعودی خود را طی کرده است.

قبل از تصویب این طرح بسیار از مفسیرین بازار خودور ، کارشناسان این بازار ، برخی از نمایندگان مجلس و شورای رقابت با این طرح مخالف نمودند.دلیل این مخالف پر واضح و مشخص بود.همگی اعتقاد داشتند با اجرایی شدن این طرح  انحصار واردات خودروی کشور بدست یک خانواده که در حال حاضر 70 درصد واردات خودرو به بازار را در دست دارد ،خواهد افتاد و این یعنی انحصاری شدن بازار واردات خودرو.

انحصاری شدن هر  بازاری تبعات فروان دارد که از مهمترین آن تعیین قیمت محصول بدست انحصار گران آن بازار می باشد. .نتیجه این مسئله گران شدن قیمت آن محصل می باشد.بازار خودرو هم از این مسئله مستثنی نمی باشدو پس از تصویب این طرح خودروهای وارداتی در بازار شروع به گران شدن کرده و نمایندگان رسمی خودروهای پرفروش زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت کرده اند.

حال باید منتظر بود که آیا این واردات کنندگان رسمی به این دستورالعمل 14 بندی عمل خواهند کرد و قیمت ها را شفاف سازی خواهند کرد و یا به افزایش قیمت رو خواهند آورد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب