icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا دوباره رنو از ایران خواهد رفت؟

آیا دوباره رنو از ایران خواهد رفت؟

مدیر عامل رنو در پاسخ به سئوالی در خصوص ترک ایران در صورت اعمال مجددا تحریم ها تلویحا جواب مثبت داد.

یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" شرکت رنو پس از اعمال تحریم های ظالمانه غرب علیه کشورمان جزو اولین برند هایی بود که ایران را بدون حرف و حدیث ترک و شرکای تجاریش را به حال خود رها کرد. اگر به خاطر داشته باشید خریداران محصولاتی نظیر رنو تندر 90 و رنو مگان بدلیل عدم تولید این محصول با مشکلات فراوانی روبرو شدند و حتی کار به جایی کشید که ایران خودرو و سایپا مجبور شدند به سختی محصولات جایگزینی را به خریدران تحویل نمایند.

اما پس از برجام و رفع تحریم ها رنو جزو اولین شرکت هایی بود که به ایران بازگشت و شرکای ایرانیش نظیر سایپا و ایران خودرو با فراموشی آن روز ها دوباره به این برند فرانسوی اعتماد کرده و پای محصولات این شرکت را به ایران باز نموداند.

حالا که دوباره بد عهدی آمریکایی ها آغاز شده و بوی تحریم به مشام به فرانسوی ها رسیده این برند فرانسوی بدون ابا در جواب سئوال :اگر ایران مجدد تحریم شود شما از ایران خواهید رفت پاسخ داد: "مشخص است که اگر همکاری با ایران غیرممکن شود، ما با همکاری هم برنامه ای را طراحی خواهیم کرد تا فعالیت تجاری مان در این کشور را تعلیق کنیم. اما این به هیچ وجه بدان معنا نیست که ما ایران را ترک خواهیم کرد."

ما بعنوان نگارنده این مطلب فرق بین تعلیق کردن و ترک کردن را متوجه نشدیم چرا که سالهای گذشته هم رنو فعالیت هایش را در این تعلیق کرد و براحتی ایران را ترک کرد و شرکای تجاری ایرانیش را با خیل خریداران تنها گذاشت. امیدواریم که قرار دادهای جدید منعقد شده ما بین شرکت های ایرانی و برند های جهانی به صورتی انجام پذیرد تا در صورت مشکلات اینچنینی دوباره مردم مجبور به پس دادن تقاص نشوند.

شرکت رنو و ایران حدود2‌ماه پیش یک قرارداد 660میلیون یورویی امضا کردند که در چارچوب آن، این شرکت فرانسوی اقدام به تولید خودرو در ایران خواهد کرد. خودروسازان فرانسوی جزو نخستین شرکت‌هایی بودند که بلافاصله با امضای برجام بار دیگر وارد همکاری تجاری با ایران شدند.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب