icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا دولت مانع تسلط فرانسوی ها بر بازار خودرو خواهد شد؟

آیا دولت مانع تسلط فرانسوی ها بر بازار خودرو خواهد شد؟

معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران: مذاکرات مابین ایدرو و رنو در شرف نهایی شدن است و اگر همین گونه پیش برود تا پایان دولت یازدهم به طور حتم شاهد امضای قرارداد خواهیم بود. ما تنها نمی‌خواهیم در داخل کشور قطعات مونتاژ شود و بازارمان را در اختیار فرانسوی‌ها قرار دهیم بلکه قصد داریم جزیی از فرایند تولید، سرمایه‌گذاری و صادرات باشیم.

چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- ابوالفضل کیانی بختیاری، معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در خصوص قراردادهای خودرویی گفت: در زمینه قرارداد با رنو سرمایه‌گذاری مشترک ایدرو با رنو مدنظر قرار گرفته و مذاکرات طولانی انجام شده است که با نزدیک شدن به مراحل پایانی کار پیش‌بینی می‌کنیم قرارداد همکاری مشترک به زودی منعقد شود.

وی افزود: باید بدانیم اولین بار است که ایدرو به صورت مستقیم با یک بنگاه خودروسازی وارد همکاری شده و هدف‌های مختلفی از جمله توسعه کیفیت، ساخت داخل، صادرات، انتقال و توسعه تکنولوژی و افزایش قدرت رقابت‌پذیری از جمله مسائل مورد نظر ماست و امیدواریم در آستانه پنجاهمین سالگرد تاسیس ایدرو به توافق نهایی برسیم.

معاون برنامه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خاطر نشان کرد: طبیعی است طرفین قرارداد به دنبال منافع حداکثری خود هستند و ما به دنبال این هستیم که خود را تبدیل به یک بازار صرف برای محصولات رنو نکنیم و از ابتدا تاکید داشتیم داخلی‌سازی تکنولوژی و بومی‌سازی مدنظر قرار گیرد و علاوه بر این با صادرات ۳۰ درصدی تولید مشترک در بازارهای بین‌المللی عرضه شود. به همین منظور ایدرو در روند مذاکرات خود با رنو به صورت قوی ورود پیدا کرده و به جد خواستار تولید مشترک، سرمایه‌گذاری مشترک و صادرات مشترک است.

وی تصریح کرد: این مذاکرات مابین ایدرو و رنو در شرف نهایی شدن است و اگر همین گونه پیش برود تا پایان دولت یازدهم به طور حتم شاهد امضای قرارداد خواهیم بود. ما تنها نمی‌خواهیم در داخل کشور قطعات مونتاژ شود و بازارمان را در اختیار فرانسوی‌ها قرار دهیم بلکه قصد داریم جزیی از فرایند تولید، سرمایه‌گذاری و صادرات باشیم.

بختیاری در پاسخ به این سوال که آیا قصد ندارید که غیر از فرانسوی‌ها با سایر کشورها نیز وارد همکاری شوید و به جز رنو قرارداد دیگری نیز امضا کنید، عنوان کرد: این مساله در دستور کار است و مذاکرات بسیاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با شرکت‌های آلمانی، کره‌ای، ایتالیایی و... انجام داده است، اما سازمان در چارچوب استراتژی‌های خود و با توجه به علاقه‌مندی طرف خارجی اقدام می‌کند. ما از هر کشوری که سرمایه‌ گذاری مشترک، تولید مشترک و صادرات مشترک را در صنعت خودرو مدنظر قرار دهد، استقبال می‌کنیم.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب