icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا پیش خرید خودروی هن تنگ در زمان ممنوعیت واردات خودرو منطقی است؟

آیا پیش خرید خودروی هن تنگ در زمان ممنوعیت واردات خودرو منطقی است؟

چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ 1 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-بازار این روزهای خودروی کشور بسیار ملتهب و نگران کننده پیش می رود و خبر های نا امید کننده ای از قبیل کاهش تولید خودرو یا رفتن فلان برند از بازار ایران باعث شده مشتریان برای خرید خودرو به هر کاری دست بزنند. از همین رو برخی از اشخاص حقیقی و حقوقی در حال ماهی گرفتن از این آب گل آلوده بود و  به هر نحوی که بتوانند مشتریان سردرگم بازار را به سمت خود جلب می نمایند . از همین رو شاهد هستیم در چند روزه اخیر خبر دستگیری و یا حکم جلب مدیران شرکت های بزرگی با مبالغ میلیاردی به گوش می رسد که اقدام به پیش فروش خودرو نموده اند اما در عرضه خودرو و یا بازگرداندن مبالغ مشتریان امتناع کرده اند .این قبیل شرکت در زمان فعالیت خود با تبلغیات گسترده چنان از شکوه و مقام خود صحبت به میان آورده بودند که کمتر کسی چنین فکر می کرد که مدیران آنها بدلیل کلاهبرداری و عدم توانایی به تعهداتشان جلب و یا دستگیر شوند.

از همین رو خیل عظیمی از مالباختگان به وجود آمده اند که روزی با آرزوی سوار شدن به ماشین های لوکس به این شرکت ها مراجعه نموده و فریب تبیلغات دورغین و دفاتر شیک و لوکس اینگونه شرکت های را خورده اند.این افراد در زمان خرید خودرو و مراجعه به اینگونه شرکت ها، به هیچکدام از اعلامیه نهاد نظارتی مبنی بر غیر قانونی بودن فعالیت و عدم داشتن مجوز شرکت های فوق توجه نکرده و به صرف ارزان قیمت تر بودن و یا مدت زمان تحویل کوتاه براحتی سرمایه خود را در اختیار شرکت های فوق قرار می دادند. اما اکنون برای وصول طلب خود باید کفش های آهنین به پا کرده و از پله های چندین و چند دادگاه بالا وپایین بروند تا شاید اگر خوش شانس باشند بتوانند فقط و فقط به سرمایه اولیه خود که دیگر این روزها ارزشی ندارد ،برسند.

هن تنگ عظیم خودرو

 متاسفانه این رویه همچنان ادامه دارد و همچنان شاهد هستیم که شرکت هایی با نام ونشان آنچنانی بصورت غیررسمی در حال پیش فروش محصول وارداتی خود هستند و برخی خریداران صرفا به دلیل سود بیشتر اقدام به پیش خرید می نمایند.

یکی از آخرین موارد خودروی جدید هن تنگ می باشد که آگهی های فروش آن در سرتا سر وب سایت های خرید و فروش خودرو به وفور دیده می شود.با بررسی های انجام شده در حال حاضر دو مدل هن تنگ X7 وx5 توسط نمایندگی های شرکت عظیم خودرو در حال پیش فروش است و این در حالی است که در وب سایت رسمی این شرکت هیچگونه تبلیغات و یا آگهی پیش فروش خودرویی وجود ندارد تا برای مشتریان این اطمینان حاصل گردد که پیش فروش این محصول جدید مشکلی نخواهد داشت. قابل ذکر خبرگزاری ایسنا طی یک اطلاع‌رسانی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان اعلام کرد که هن تنگ مجوز پیش فروش ندارد .عدم نداشتن مجوز پیش تنها حاشیه پیرامون محصولات هن تنگ نبود چرا که فروشندگان این خودرو در نمایندگی های عظیم خودرو اعلام کرده بودند که این محصولات با گارانتی 5 ساله شرکت آرین موتور پویا عرضه می گردد اما شرکت آرین موتور پویا طی اطلاعیه این موضوع را رد کرد. حالا مشخص نیست چرا محصولی که توسط عظیم خودرو عرضه می گردد قرار است توسط شرکتی دیگر گارانتی شود مشخص نیست.

تا اینجا کار این خودرو نه مجوز پیش فروش دارد و نه گارانتی قابل استناد.اما موردی مشکوک دیگری هم در خصوص پیش فروش این خودرو وجود دارد. نمایندگان عظیم خودرو در هنگام مراجعه اعلام می کنند که سری اول محصولات پیش فروش شده که قرار است تا چند ماه آینده تحویل گردد بصورت وارداتی بوده و پس از آن این خودرو به روی خط تولید عظیم خودرو خواهد رفت. حال سئوال اینجاست چگونه در زمانی که واردات خودرو ممنوع بوده و خودروهای از قبل وارد شده همچنان اجازه ورود به کشور را ندارند این شرکت قرار است خودروهای وارداتی را بدست مشتریان برساند.

و اما آخرین نکته ای که خریداران احتمالی باید به آن توجه داشته باشند قیمت قطعی اعلام شده از سوی عظیم خودرو است چرا که بر قیمت ارز روز به روز افزوده می شود و شرکت های بسیار بزرگ تر و نام آشنا تر هم از تحویل خودرو های پیش فروش شده در سال قبل با قیمت های اعلام شده ناتوان هستند و همین مسئله باعث بروز مشکلات فراوانی شده است.از همین رو بعید است در این آشفته بازار شرکتی بتواند خودرو را با قیمت  قطعی پیش فروش نماید.

مورادی که در بالا به انها اشاره شد دلیلی بر عدم انجام تعهدات توسط عظیم خودرو نیست و شاید این شرکت بتواند با راه کارهای مناسب از قبیل تولید و غیره در زمان مقرر و بدون مشکل خودروهای پیش فروش شده را به مشتریان تحویل دهد .قابل ذکر است به تازگی هم معاون استاندار لرستان طی نشست خبری اعلام خط تولید شرکت عظیم خودرو مراحل پایانی خود را طی می کند.طبق اطلاعات موجود قرار است در ابتدا محصولات فوتون در این شرکت به تولید خواهد رسید و در آینده نامشخص محصولات هنگ تنگ نیز بر روی خط تولید عظیم خودرو خواهند رفت .

عظیم خودرو یکی از شرکت های فعال در زمینه واردات خودرو بوده که سالهاست در این بخش فعالیت می کند. اما این شرکت در سالهای نه چندان دور با عدم تحویل محصولات هاوال باعث بوجود آمدن نارضایتی ها شده بود.در چنین شرایطی بهتر است عظیم خودرو به مظنور پاک شدن اذهان عمومی از موارد اینچنینی ،با اطلاع رسانی دقیق نسبت به فعالیت های آتی خود شفاف سازی نمایند تا مشتریانی که تصمیم به خرید محصولات این شرکت می نماید از صحت آن اطمینان حاصل نمانید تا در آینده مجددا شاهد مشتریان فریب خورده نباشیم.

در انتها باز هم یاداور می شویم عظیم خودرو یکی از شرکت های با سابقه در امر واردات خودرو محسوب می گردد و موارد ارائه شده در متن بالا دلیلی بر عدم انجام تعهدات این شرکت نیست و ما امیدوار هستیم مدیران این شرکت جهت روشن شدن اذهان عمومی توضیحات تکمیلی  را ارائه دهند تا ما بتوانیم نسبت به ارائه اطلاعات صحیح بهتر عمل نماییم.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img

مجید 1397/9/21
20:56:40

شما چرا پس الان انقدر از شرکت تعریف می کنید چی بهتون رسیده از شرکت

پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب