icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آینده خوبی در انتظار شرکت‌های خودروساز است

آینده خوبی در انتظار شرکت‌های خودروساز است

به اعتقاد یک فعال صنعت خودروسازی در صورتی که شرکت‌های تولیدکننده به خوبی از شرایط پساتحریم استفاده کنند آینده خوبی در انتظار آن‌هاست.

چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: به اعتقاد یک فعال صنعت خودروسازی در صورتی که شرکت‌های تولیدکننده به خوبی از شرایط پساتحریم استفاده کنند آینده خوبی در انتظار آن‌هاست.

 

 

به گزارش پایگاه خبری  "پردیس خودرو" عبدالرضا رضی با اشاره به پتانسیل‌های بالای ایران در زمینه‌های اقتصادی بیان کرد: کشورهای مختلف علاقه‌مند به ورود به بازار ما هستند و فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان باید از این فرصت به منظور بسترسازی برای آینده استفاده کنند.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آریادیزل در فروش و امور نمایندگان، با اشاره به رکودی که در چند ماهه اخیر بر فعالیت‌های صنعتی حاکم بوده است تاکید کرد: دولت توانسته این رکود را کنترل و با آن مقابله کند. بر همین اساس شرکت‌های صنعتی از جمله خودروسازان آینده بهتری در پیش‌رو دارند؛ به شرطی که از فرصت‌های دوران پساتحریم به خوبی استفاده کنند.

وی بازار دوران پساتحریم را «رقابتی‌تر» از امروز دانست و افزود: شرکت‌هایی مانند آریادیزل که از پتانسیل کیفی و کمی بالایی برخوردار هستند برای ورود به چنین بازاری آمادگی بیشتری دارند و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند.

رضی بیان کرد: ایران از ظرفیت‌های بالایی در زمینه حمل و نقل برخوردار است و شاهراه ترانزیتی خاورمیانه محسوب می‌شود. در چنین موقعیتی ارائه خودروهای سنگین با کیفیت اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل شرکت آریادیزل در حال مذاکره با برندهای جدید برای ورود به بازار ایران است.

به گفته این مقام مسئول در آریادیزل، همگی برندهای مورد نظر از استانداردهای لازم برای ورود به بازار کشور برخوردار هستند چرا که سیاست شرکت متبوع وی پاسخگویی به خواست مشتریان و جلب رضایت آنهاست.

تولید به اندازه نیمی از ظرفیت

رضی با اشاره به آغاز فعالیت شرکت آریادیزل از سال 84 گفت: این مجموعه نمایندگی رسمی شرکت رنو تراکس فرانسه که تولید کننده کامیون وکشنده‌های سنگین رنوتراکس است را در ایران برعهده دارد.

وی ادامه داد: آریادیزل در سه سال نخست فعالیت خود به واردات خودروهای باری تولید شده از کشور فرانسه می‌پرداخت اما از سال 87 واردات قطعات خودروهای رنوتراکس و مونتاژ آنها را در کارخانه این شرکت واقع در شهرک صنعتی اشتهارد آغاز و یک سال بعد نخستین محصولات تولیدی خود را روانه بازار کرد.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آریادیزل در فروش، با بیان اینکه این شرکت در مدت زمان کوتاه فعالیت خود توانسته است سهم خوبی از بازار را به دست آورد، دلیل این امر را انتخاب برند معتبر و تولید محصول با کیفیت دانست و افزود: ما قطعات را به صورت مستقیم از شرکت رنوتراکس خریداری می‌کنیم و ارزیاب‌های بین‌المللی شرکت رنو تراکس فرانسه، شرکت آریادیزل را به عنوان یکی از بهترین کارخانه‌های زیرمجموعه خود در دنیا معرفی کرده‌اند.

رضی گفت: شرکت آریادیزل ظرفیت تولید 1000 تا 1200 دستگاه در سال را دارد ولی به دلیل شرایط اقتصادی کشور تاکنون نتوانسته است از تمامی ظرفیت خود استفاده کند و سالانه 600 دستگاه خودروی سنگین را روانه بازار می‌کند.

آغاز تولید C&C

وی بیان کرد: ما از سال 92 مذاکره با شرکت چینی C&C را آغاز کردیم و توانستیم نمایندگی انحصاری کامیون‌ها و کشنده‌های این شرکت را نیز به دست آوریم.

رضی محصولات این برند را از نظر ویژگی‌های کیفی مشابه محصولات اروپایی توصیف کرد و گفت: آریادیزل در این مدت خودروهای سنگین برند C&C را به صورت ساخته شده وارد ایران می‌کرد اما فاز دوم کارخانه این شرکت به تولید کشنده‌های C&C اختصاص یافته و در حال دریافت مجوزها و تاییدیه‌های لازم است.

این مقام مسئول در شرکت آریادیزل با اعلام آغاز مرحله ورود قطعات و مونتاژ آنها افزود: به زودی نخستین محصولات تولیدی این شرکت با برند C&C وارد بازار ایران می‌شوند.

محصولات جدید در راهند

رضی با اشاره به برنامه‌های شرکت برای افزودن خودروهای جدید به سبد محصولات خود ادامه داد: محصولاتی از دو برند مورد اشاره در انتظار ورود به خط تولید شرکت هستند. برای مثال می‌توان به کشنده‌های جفت C&C یا اتاق جدید کشنده رنوتراکس اشاره کرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر محصولات این شرکت شامل انواع کشنده‌ها می‌شوند اما به زودی خودروهای باری و کمپرسی به سبد محصولات می‌پیوندند.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آریادیزل در فروش، با اشاره به برنامه‌ریزی این شرکت برای ورود به امر صادرات، ادامه داد: ما تاکنون روی ظرفیت‌های داخلی کشور تمرکز کرده‌ایم اما صادرات به کشورهای آسیای میانه در برنامه‌های آتی شرکت قرار دارد.

ارائه خدمات امداد هوایی

وی یکی از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی فعالیت کارخانه‌های خودروسازی را کیفیت خدمات پس از فروش آنها دانست و افزود: آریادیزل تاکنون در میان مجموعه‌های تولیدکننده خودروهای سنگین بارها مقام نخست یا دوم را در این زمینه کسب کرده و توانسته است رضایت مشتریان خود را به دست آورد.

رضی گفت: این شرکت علاوه بر تاسیس مراکز خدمات پس از فروش در سراسر کشور، از امکانات امدادرسانی هوایی نیز برخوردار است که این امر سرعت ارائه خدمات را در صورت لزوم افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول در شرکت آریادیزل با اشاره به سیاست مجموعه متبوع خود برای کمک به نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور بیان کرد: در این راستا آریادیزل به دنبال قراردادی که خرداد ماه امسال با وزارت راه و شهرسازی به امضا رساند متعهد به همکاری در طرح نوسازی شد.

وی افزود: در حال حاضر این شرکت در میان مجموعه‌های تولیدکننده خودروهای سنگین بیشترین آمار ثبت‌نام متقاضیان انواع کشنده‌ها را دارد چرا که در اجرای طرح مورد اشاره میزان حاشیه سود خود را به حداقل رسانده است.

به گفته رضی، آریادیزل پیش‌بینی کرد تا پایان امسال 300 دستگاه را به ثبت‌نام‌کنندگان تحویل دهد.

 

برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید

برچسب ها:

حودروساز
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب