icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو اتحادیه نمایشگاه داران تامین کننده منافع چه کسانی است؟

اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل باید پاسخگو باشد

اتحادیه نمایشگاه داران تامین کننده منافع چه کسانی است؟

بررسی ها نشان می دهد برخی از نمایشگاه داران اتومبیل که نمایندگی فروش برخی از شرکت ها را نیز برعهده دارند با اعلام قیمت پایین تر و شرایط بهتر شرکت اصلی را دور می زنند. در حالی که خود شرکت هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- موضوع عجیب و سوال برانگیزی که این روزها در برخی از نمایندگی های فروش خودرو در حال رخ دادن است فروش خودرو با قیمتی کمتر و شرایط فروش بهتر نسبت به خود شرکت عامل است. متاسفانه برخی از نمایشگاه داران که گاها نمایندگی فروش یک شرکت هم می باشند خودرو را با قیمتی پایین تر به مشتریان می فروشند که این مسئله به نوعی دور زدن شرکت اصلی است.

طبق بررسی های میدانی پردیس خودرو مشخص شد یکی از این نمایشگاه داران اتومبیل اتوخسروانی است که که قیمت  که نمایندگی 308 هیوندا را نیز بر عهده دارد .طی تماس خبرنگار پردیس خودرو با دفتر مرکزی مشخص شد که این نمایشگاه خودروی هیوندای 2017 را با قیمت 245 میلیون تومان می فروشد که در تحویل 15 روز می توان 10 میلیون تومان نقد اول پرداخت نمود و مابقی را 15 روز. این در حالی است که قیمت خود کرمان موتور 249 میلیون و 900 هزار تومان است که یک ماهه تحویل مشتری می شود. یعنی به لحاظ قیمتی حدود 5 میلیون تومان اختلاف دارد و به لحاظ زمانی نیز 15 روز زودتر تحویل داده می شود. جالب اینجا است که در تماس تلفنی خبرنگار پردیس خودرو با شرکت کرمان موتور، مشخص شد بخش فروش هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد.

نکته بعدی اینجا است که اتوخسروانی سانتافه 2017 را با قیمت 248 میلیون تومان به صورت نقد و اقساط و تحویل در ابتدای عقد قرارداد به صورت 60 درصد نقد در ابتدای معامله و مابقی به صورت اقساط 12 ماهه و 24 ماهه به مشتریان می فروشد به طوری که سه دانگ سند به نام آقای خسروانی و سه دانگ سند به نام خریدار است. این در حالی است که شرکت کرمان موتور اعلام نموده اصلا طرح اقساطی ندارد و در عوض به غیر از فروش نقد، صرفا طرح چند مرحله ای خودرو را ارائه نموده که طبق اعلام مسئول فروش این شرکت در حال حاضر ظرفیت این طرح نیز ظاهرا پر شده است.

لذا شرایط فروش اتوخسروانی متفاوت با شرایط خود شرکت کرمان موتور است. در حالی که اتوخسروانی به عنوان نمایندگی 308 کرمان موتور بایستی شرایط فروش خود را منطبق با شرایط کرمان موتور اعلام کند. به طور قطع چنین مسائلی مصداق بارز دور زدن شرکت اصلی است.

لازم به ذکر است که نمایشگاه اتوخسروانی متعلق به آقای خسروانی عضو هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاه داران است. اینکه چرا یکی از افراد اصلی اتحادیه نمایشگاه داران چنین عملکردی دارد خود جای سوال است و بایستی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل در خصوص چنین اتفاقاتی پاسخگو باشد.

انتهای خبر

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب