icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو معرفی استون مارتین لاگوندا ،باشکوه انگلیسی

معرفی استون مارتین لاگوندا ،باشکوه انگلیسی

کمپانی آستون مارتین سدان گران قیمت لاگواندا را در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد.

سه شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: کمپانی آستون مارتین سدان گران قیمت لاگواندا را در نمایشگاه شانگهای رونمایی کرد.

 

لاگواندا

 

اریخچه لاگوندا:

استون مارتین لاگوندا از اسطوره های این برند انگلیسی بوده که در بین سالهای 1964 الی 1989 تولید می شده است.در اصل برند لاگوندا در سال 1906 تاسیس گردید .در سال 1947 این برند توسط رئیس وقت استون مارتین آقای دیوید براوون خریدار شد.پروژه ساخت استون مارتین با برند لاکواندا در سال 1964 استارت خورد و اولین لاگواندا بر اساس DB4 سالن لاگواندا رپید را ارائه کردند و در بین سالهای 1976 الی 1989 مدل لاگواندا بر روی پلت فرم سدان با یک موتور V8 تولید گردید .از ویژگیهای این خودرو بدنه مکعبی و گوه ای شکل خودرو بود .استون مارتین در سال 1990 تعداد محدودی لاگوندا را تولید نمود از آن سال تا 2014 این برند خاص را تولید نکرد.

 

 

 

لاگواندا

 

سال 2014 استون مارین این اسطوره را از خواب بیدار کرده تا دوباره شکوه و منزلت گذشته لاگوندا را زنده کند.

بر همین اساس اواخر سال 2014 بود که مدیر عامل استون مارتین ،اقای اندی پالمر در هتل بسیار مجللی در منطقه شیخ نشین دبی در جمع حاضران ثروتمند از لاگواندا جدید با نام لاگواندا تراف (Lagonda Taraf)  به معنی فوق لوکس پرده برداری کرد و عنوان نمود که این خودرو به تعداد محدود و منحصرا در منطقه خاور میانه بفروش می رسد.این فروش قرار بود بر اساس دعوتنامه از سوی مشتریان ساخته شود.

لاگواندا

 

اما با گذشت چندی و دریافت تقاضا های بسیار زیاد و وسوسه بر انگیز از سر تا سر جهان مبنی بر تغییر این روی کرد ،شرکت استون مارتین در تصمیم خود نرمش نشان داد و فروش این خودرو که حالا در حدود 400,000 پوند قیمت داشت در نقاط مختلف جهان از فبیل انگلستان ،افریقای جنوبی را در برنامه های خود قرار داد.

در برنامه اولیه استون مارتین مقرر بود که فقط تعداد 100 دستگاه از این خودرو تولید گردد .اما  تقاضای مشتریان ثروتمند و اشرافی این برند ، زیر بنای این طرز تفکر را لرزاند و حالا استون مارتین  در نمایشگاه خودروی شانگهای خبر از تولید 200 دستگاه داده و عنوان داشته که 50 دستگاه آن سهم چینی ها می باشد.

لاگواندا

 

از آنجا که لاگوندا تراف برای فروش در منطقه گرم و خشن خاورمیانه در نظر گرفته شده تستهای سخت و طاقت فرسایی در بیابان های عمان بر روی این خودرو انجام شد تا این خودرو  شایستگیهای خود را در این آب و هوای خشن یروز دهد.

پس از گذراندن تست های سخت بر روی این خودرو در اواخر سال 2014 بود که این کمپانی عکسهای از این خودرو را رونمایی کرد که در این عکسها فقط چراغهای جلو و عقب خودرو به وضوح معلوم بود .از مشخصه این عکس که باعث جلب توجه شده بود جای گرفتن برند لاگواندا بجای برند استون مارتین در دماغه و پشت خودرو بود.

لاگواندا

 

لاگواندا

 

 

لاگواندا

 

لاگواندا

پس از چندی این خودرو بصورت رسمی رونمایی شد و ویژگیهای اشارفی این خودرو منجر به تحسین همگان شد.

 

کابین خودرو:

به محض نگاه به داخل کابین خودرو اشرافی و مجلل بودن در تمامی نقاط دیده می شود و در شما حس یک هتل لوکس متحرک را تداعی می کند. . در طراحی داخلی به کوچکترین نکات دقت شده تا حس مجلل بودن در تمایی ادوات القا ء گردد.همه چیز جذاب و لوکس بوده ،صندلیهای خودرو ،داشبورت و کلیه اداوات به رنگ پژ براق طراحی شده که در بسیار نقاط از قیبل فرمان ،کنسول میانی و غیره با چوب کاری مزین شده است.دوخت و فرم صندلیها که بصورت پیچ و خم های الماس گونه بوده در نوع خود منحصر بفرد و زیبا می باشد.

لاگواندا

 

لاگواندا

 

لاگواندا

 

لاگواندا

 

لاگواندا

 

ظاهر بیرونی خودرو:

طراحی ظاهری  این خودرو بر اساس لاگوندا 1976 ساخته شده است.درب کاپوت کشیده ،فاصله زیاد دو محور و زاویه دار بودن طراحی خودو همگی از مشخصه های لاگوندا موفق دهه 70 بوده است. در جلو خودرو چراغهای باریک و جلو پنجره مشبک تشکیل شده و عقب خودرو هم مشخصه زبان طراحی استون مارتین یعنی چراغهایی که با یک نوار کرمی به وصل شده است را می بینیم.لاگوندا بر اساس پلت فرم VH ساخته شده که کلیه محصولات فعلی استون مارتین بر مبنای این پلت فرم می باشد.

در کل باید گفت که ظاهر گوه ای شکل این خودرو منحصر به لاگوندا بوده و دارای جذابیت های بصری خاص خودش می باشد

لاگواندا

 

لاگواندا

 

 

پیشرانه لاگواندا:

در خصوص پیشرانه این خودرو اطلاعات کاملی منتشر نشده است .تنهای مطلبی که استون مارتین منتشر کرده مربوط به حجم ومیزان قدرت موتور خودرو بوده است.موتور این خودرو یک V12 با حجم 6.0 لیتر بوده که حداکثر قدرت خروجی آن 560 اسب بخار می باشد.از انجا که لاگواندا 1976 به موتور جلو و دیفرانسیل عقب  مشهور بوده انتظار می رود که قدرت موتور توسط یک جعبه دنده خودکار به چرخهای عقب منتقل گردد.در خصوص صفر تا 100 و حداکثر سرعت این خودرو باید گفت با توجه به حجم موتور بالا این خودرو مطمئنا صفر تا 100 را در کمتر 5 ثانیه طی خواهد و حداکثر سرعتی بالای 280 کیلومتر در ساعت را خواهد داشت.

لاگواندا

 

از دیگر مشخصه این خودرو بدنه فیبر کربن آن می باشد که این متریال در خودروهای سوپر لوکس و ورزشی مورداستفاده قرار می گیرد.طراحی این خودرو توسط  Marek Reichmann که رئیس طراحی کمپانی استون ماریتن می باشد انجام گرفته است.

در پایان اشاره می کنیم که لاگوندا بصورت دست ساز در ساختمان Gaydon ساخته شده و سری کاری خبری نیست. این خودرو زیر نظر ویژه کارشناسان کنترل کیفی بخش CC100 رودستر می باشد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب