icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو افشای فساد هزار میلیارد تومانی در وزارت صنعت/آیا وزیر صنعت استیضاح خواهد شد؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

افشای فساد هزار میلیارد تومانی در وزارت صنعت/آیا وزیر صنعت استیضاح خواهد شد؟

در حالی که بیش از چند ماه از مسئولیت دکتر محمد شریعتمداری در وزارت صنعت نگذشته که اولین فساد میلیاردی در وزارت صنعت فاش شد 

سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

 پردیس خودرو- مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در نشست خبری انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در ماه های اخیر تخلفات زیادی در خصوص واردات خودرو صورت گرفته است، گفت: یکی از این تخلفات ثبت غیرقانونی خودرو در سامانه ثبتارش است.

وی گفت: در زمان ممنوعیت ثبت سفارش خودرو برخی که به سامانه دسترسی داشته اند، به ما پیشنهاد دادند که در ازای دریافت 5 تا 20 میلیون تومان بابت هر ثبت، می توانند در سامانه ثبتارش، خودرو ثبت نمایند.

 دادفر با بیان اینکه فساد و تخلف از این صریح تر وجود ندارد، گفت: تصمیمات موجب فساد شده و جالب اینجاست که ما را تحت فشار قرار میدهند که ساکت بمانیم.

وی در ادامه افزود: برخی از این موقعیت استفاده کردند و به طور غیرقانونی در سامانه ثبت سفارش غیرقانونی نمودند.

 دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه به اعتقاد من در بدنه دولت مفاسد بسیار زیادی در حال رقم خوردن است، گفت: یکی از این مفاسد در بخش واردات خودرو است که دستگاه های نظارتی به علت عدم اطلاعات و تخصص کافی امکان ردیابی آن را ندارند.

 وی با اشاره به اینکه کسانی که در بدنه وزارت صنعت این مفاسد را انجام می دهند، از قدرت بالایی برخوردارند، خاطر نشان کرد: با احتساب 19 هزار ترخیص غیرقانونی خودرو و دریافت میانگین 10 میلیون تومان برای ثبت غیرقانونی هر خودرو، بیش از هزار میلیارد تومان مفسدین درآمد غیرقانونی کسب کرده اند.

 دادفر در ادامه افزود: جالب اینجا است که برخی از مسئولین این موضوع را تکذیب کردد و از بعضی جاها با ما تماس گرفتند که این موضوع را پیگیری نکنید چون عواقب دارد.

مهدی دادفر در انتها گفت: تمام این مفاسد با مستندات به مراجع نظارتی ارائه داده شده که و دستگاه های نظارتی در حال  بررسی کارشناسی موضوع هستند.  

انتهای خبر

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب