icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو امیدی به قراردادهای جدید خودرویی نیست

امیدی به قراردادهای جدید خودرویی نیست

رئیس دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت: قراردادهای جدید درباره مونتاژ خودرو نمی تواند اتفاق جدیدی را در زمینه پیشرفت خودروسازی کشور رقم بزند.

پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- محمدحسن شجاعی فرد رئیس دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: به مفهوم واقعی، تولید داخلی نداریم و همه چیز مونتاژ می شود. مونتاژکاری اشتغال ایجاد نمی کند وابستگی در پی دارد و آینده روشنی برای صنعت در آن دیده نمی شود.
وی افزود: اکنون مونتاژکاری وابسته به دیگر کشورها انجام می دهیم که اگر این مونتاژکاری وابسته نبود می توانستیم به آن امیدوار باشیم.
شجاعی فرد اضافه کرد: قراردادهای جدید درباره مونتاژ خودرو نمی تواند اتفاق جدیدی را در زمینه پیشرفت خودروسازی کشور رقم بزند. ما از فنآوری خارجی در داخلی به درستی استفاده نمی کنیم.
شجاعی فرد گفت: صنایع خودروسازی چین اکنون بزرگترین خودروسازان دنیا مشارکت و برند خود را حفظ می کنند که به عنوان نمونه شرکت خودروسازی چانگان که با شرکت فورد مشارکت دارد یک میلیون و 200 هزار خودرو را با برند چین و 900 هزار خودرو را با برند فورد تولید کرده است.
وی افزود: این شرکت خودروسازی در مرکز تحقیقاتی اش هشت هزار مهندس دارد در حالی که جمع متخصصان ما در صنعت خودروسازی به 500 نفر نمی رسد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب