icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو ایران‌خودرو: با تولید هر پژو ۲۰۶ چهل‌وپنج میلیون تومان ضرر می‌کنیم!

ایران‌خودرو: با تولید هر پژو ۲۰۶ چهل‌وپنج میلیون تومان ضرر می‌کنیم!

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) در اظهاراتی اعلام کرده است قیمت‌گذاری دستوری باعث شده ایران‌خودرو برای تولید هر پژو ۲۰۶ حداقل چهل‌وپنج میلیون تومان زیان کند!

پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-قای عادل پیرمحمدی می‌گوید اگر اجازه می‌دادند پژو ۲۰۶ با قیمت تمام شده واقعی عرضه شود این امر باعث افزایش تولید، عرضه و کاهش قیمت این خودرو در بازار می‌شد و در این صورت نه خودروساز و نه مشتری ضرر نمی‌کردند. به گزارش ایکوپرس، آقای پیرمحمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و گرامی داشت روز خبرنگار، در خصوص وضعیت تولید خودروهای اقتصادی در کشور اظهار داشت:

اکنون بهترین خودرو اقتصادی کشور پژو ٢٠۶ است، چراکه این خودرو با قیمت تمام شده پایین کاملاً رقابتی است و می‌تواند استانداردهای تعیین شده را پاس کند.

این مدیر ارشد ایران‌خودرو افزود:

در سال ١۴٠٠ قیمت تمام شده پژو ٢٠۶ تیپ دو بدون احتساب مالیات بر ارزش‌افزوده و سود، ١۶٩ میلیون تومان بوده است که ١٢ برابر قیمت مصوب سال ٩٠، اما قیمت بازار این خودرو ٢۴٠ میلیون تومان و ١٩ برابر سال ٩٠ بوده است. در شهریور سال ٩٠ پژو ٢٠۶ تیپ دو حدود ١٣ میلیون و ٧٠٠ هزارتومان قیمت داشت که به‌صورت اقساطی هم به فروش می‌رسید و در این زمان قیمت دلار ١١٠٠ تومان بوده است، این در حالی است که در شهریور سال قبل نرخ دلار ٢۶ هزار تومان بوده است.

پیرمحمدی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه پتروشیمی و فلزات مورد استفاده در صنعت خودرو بر مبنای قیمت بورس فلزات لندن تعیین می‌شود و قیمت هر کیلو ورق فولادی از ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان در سال ۱۳۹۰ با رشد ۳۰ برابری در سال ۱۴۰۰ همراه بوده گفت:

برای تولید چهار عدد رینگ آلومینیومی خودرو حدود ۴۴ کیلوگرم آلومینیوم نیاز است که قیمت آن از هر کیلوگرم ٨۵ هزار تومان به سه میلیون و ٧۴٠ هزار تومان افزایش یافته و با احتساب هزینه‌های ذوب و ریخته‌گری و … این قیمت به حدود پنج میلیون تومان افزایش می‌یابد و با در نظر گرفتن قیمت چهار حلقه لاستیک، قیمت تمام شده چهار چرخ این خودرو به حدود ٨ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان می‌رسد.

مدیرعامل ساپکو با بیان اینکه تأثیر قیمت مواد اولیه در تولید خودرو حدود ۷۰ درصد است اظهار داشت:

کدام صنعت را می‌توان سراغ گرفت که قیمت نهاده‌های تولید آن ۳۰ برابر افزایش داشته اما قیمت مصوب محصول نهایی ۱۲ برابر شده باشد؟ این در حالی است که همین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نسبت به سال ۹۰ از نظر ایمنی و امکانات ارتقا داشته است.

وی در خصوص ملموس نبودن رشد کیفی محصولات ایران‌خودرو تصریح کرد:

برنامه‌های کیفی کاملاً در جریان است، اما تا برای مردم ملموس شود قدری طول می‌کشد و باید مردم در این خصوص قضاوت کنند. ملاک سنجش کیفیت محصولات ایران‌خودرو شاخص‌های کیفی اعلام شده توسط مؤسسات غیردولتی مانند ISQI است.

برچسب ها:

ضرر خودروسازان
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب