icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو بازرسی پلیس از کارخانه لامبورگینی

بازرسی پلیس از کارخانه لامبورگینی

در پی رسوایی کمپانی فولکس واگن شرکت های زیر مجموعه این ابر خوردوساز نیز دجار مشکل شده اند. در جدیدترین خبر پلیس ایتالیا به کارخانه لامبورگینی رفته و دفاتر این شرکت را مورد بازرسی قرار داده است.

جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: در پی رسوایی کمپانی فولکس واگن شرکت های زیر مجموعه این ابر خوردوساز نیز دجار مشکل شده اند. در جدیدترین خبر پلیس ایتالیا به کارخانه لامبورگینی رفته و دفاتر این شرکت را مورد بازرسی قرار داده است.

 

 

 

 به گزارش پایگاه خبری  "پردیس خودرو" خودروساز آلمانی فولکس واگن ماه گذشته اقرار کرد با نصب یک نرم افزار، در تست آلایندگی خودروهای دیزلی تقلب کرده است. اقرار فولکس واگن موجی از تحقیقات رگولاتوری در کشورهای مختلف جهان علیه این خودروساز را به راه انداخته است.

بر اساس گزارش رویترز به نقل از منابع آگاه، دادستانهای شهر ورونای ایتالیا همزمان با بازرسی از دفاتر ایتالیایی فولکس واگن، دستور بازرسی از دفاتر لامبورگینی در بولونیا را صادر کردند.

دادستان کل ورونا اظهار کرد بازرسی دفاتر دو شرکت بخشی از روال حقوقی مربوط به این تحقیقات است.

لامبورگینی که در سال 1998 توسط فولکس واگن خریداری شد، اعلام کرد بازرسی‌های انجام گرفته تنها به این دلیل بوده که شرکت لامبورگینی تنها مالک گروه فولکس واگن ایتالیا است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: با مقامات ایتالیایی همکاری نزدیکی دارد اما فولکس واگن حاضر به اظهارنظر نشد.

یک منبع قضایی در تورین ماه گذشته اظهار کرده بود دادستانها سرگرم تحقیقات هستند تا دریابند آیا اطلاعات مربوط به آلایندگی در خودروهای فولکس واگن در ایتالیا هم دستکاری شده اند یا خیر.

یک گروه مدافع حقوق مصرف کنندگان ایتالیایی علیه فولکس واگن دست به شکایت گروهی زده و این خودروساز را به فریب دادن مصرف کنندگان و آسیب رساندن به محیط زیست متهم کرده است.

فولکس واگن با پیامدهای رسوایی تقلب در تستهای آلایندگی دست و پنجه نرم می‌کند. تحلیلگران برآورد کرده اند که هزینه‌های مربوط به اصلاح خودروها، جریمه‌های رگولاتوری و شکایت‌ها ممکن است برای این گروه حداکثر 35 میلیارد یورو هزینه دربرداشته باشد.

مدیر زیرمجموعه ایتالیایی فولکس واگن به نمایندگان پارلمان ایتالیا اعلام کرد طرحهای سرمایه گذاری این شرکت در این کشور شامل رسوایی اخیر نخواهند شد.

 

برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید.

 

کانال تلگرام

 

برچسب ها:

لامبورگینی
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب