icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو باید ها و نباید های آماده سازی خودروها قبل از سفر های نوروزی

باید ها و نباید های آماده سازی خودروها قبل از سفر های نوروزی

باید ها و نباید های آماده سازی خودروها قبل از سفر های نوروزی

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو:با توجه به شروع شدن ایام نوروز ما ایرانی ها به فکر مسافرت های خارج شهری هستیم .اما قبل از مسافرت باید و نباید های وجود دارند که باید بدانیم.

 آماده سازی خودرو قبل از هر سفری از مسائل مهمی می باشد که هر شخص باید آن رعایت کند .اولین و مهمترین کار چک کردن  موتور و سایر قسمت های فنی خودرو توسط متخصص می باشد.بهتر است برای این کار خودرو خود را برای چک آپ به نمایندگی خودرو برده و تقاضای چک کردن کامل تجهیزات فنی خودرو را خواستار شویم.

پس از چک کردن و تعمییر احتمالی قطعات معیوب باید لاستیک های خودرو را بررسی کنیم که آیا برای یک سفر برون شهر مناسب می باشد یا خیر.میزان عاج های لاستیک نباید از 40 درصد کمتر باشد.همچنین از صحت و و جود لاستیک زاپاس مطئمن گردیم.زیرا مشاهده شده است که بعضی از راننده ها بعد پنچری متوجه شدن که یا سارق لاستیک زاپاس را برده و یا لاستیک زاپاس باد مناسبی ندارد.

در صورتی که مدتی است روغن خودرو را تعویض نکرده اید حتما اقدام به تعویض آن اقدام نمایید. زیرا در صورتی که روغن خودروی شما مناسب نباشد به موتور و قطعات فنی خودرو فشار می آورد و با عث معیوب شدن آنها می گردد.

از دیگر موراد مهم چک کردن تهویه مطبوع بخار عالی الخصوص بخاری خودرو می باشد.زیرا امکان دارد شما در مسیر مسافرت با ترافیک های سنگین مواجه شوید و در صورتی که تهویه مطبوع خودروی شما درست کار نکند ممکن است که سرنشینان دچار گرما و یا سرمازدگی شوند.

از سالم بودن سیستم ترمز و علی الخصوص لنت ترمز خودروی  خود مطئمن گردید.همچنین از کافی بودن روغن ترمز اطمینان حاصل فرمایید.سیستم ترمز از مهمترین قسمت های ایمنی خودرو بوده و سالم بودن و یا نبودن آن مستقیما با امنیت جانی شما ارتباط دارد.

سالم بودن صفحه کلاچ خودور از دیگر موراد می باشد.در مسیر های کوهستانی در صورتی که با ترافیک همراه باشد یک صفحه کلاچ معیوب حتما شما را دچار دردسر می کند .صفحه کلاچ معیوب باعث داغ شدن و عدم حرکت خودرو در ترافیک های سنگین می گردد و شما باید دائما صبر کنید که صفحه کلاچ شما خنک شود.

سیتسم خنک کننده موتور خود را چک نمایید واز  پر بودن مخزن آب آن مطمئن گردید.در صورتی که مخزن آب خودرو شما خالی باشد و یا دارای سوراخ باشد موتور خودروی شما بسرعت داغ خواهد و باعث صدمات جدی به موتور می گردد و شما مجبور خواهید بود مابقی سفر خود را با جرثقیل حمل کننده خودرو خود طی کنید.

مخزن آب شیشه شور خودرو از مسائل پر اهمیت می باشد زیرا در مسیر های که با بارندگی همراه باشد دائما آب های گل آلود از خودرو های گذری بروی شیشه شما خواهد ریخت و شما مجبور خواهید بود که شیشه شور استفاده نمایید و در صورتی که آب مخزن تمام شود شما در دید جلو دچار مشکل خواهید.

رسیدگی به موارد فوق از اهیمت فوق العاده ای قبل از هر سفر برخوردار می باشدوامیدواریم که شما هم با رعایت این موارد سفری شاد و مفرح را تجربه نمایید.  

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب