icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو بورس، دوای درد خودروسازان

بورس، دوای درد خودروسازان

اصولا درتمام دنیا خودروسازان ۶۰ تا ۷۰ درصد نقدینگی مورد نیاز خودرا از طریق بانک ها تامین می کنند؛ چراکه گردش مالی در صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن بالاست.

چهارشنبه ۰۷ تیر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- احمد نعمت بخش در خصوص انتشار اوراق اجاره به منظور تامین در حوزه خودروسازی گفت: بی شک عمده مشکلات صنایع تولید نبود نقدینگی و تلاش برای مهیاشدن جذب منابع مالی است و با توجه به مشکلات نظام بانکی کشور این مهم همواره یکی از چالش های اصلی پیش روی صنایع از جمله صنعت خودرو بوده است.

وی افزود: تامین نقدینگی این قبیل شرکت هایی که فعالیت صنایع خودروسازی به آنها وابسته است می تواند منجر  به چرخش موتور صنعت خودرو و روانتر شدن حرکت آن  شود. 

دبیر انجمن خودروسازان تصریح کرد: اصولا درتمام دنیا خودروسازان ۶۰ تا ۷۰ درصد نقدینگی مورد نیاز خودرا از طریق بانک ها تامین می کنند؛ چراکه گردش مالی در صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن بالاست.

وی افزود: هر چند این گردش مالی در صنعت خودرو ایران نیز قابل توجه است اما متاسفانه بانک ها با توجه به  شرایط و محدودیت هایی که دارند نمی توانند زمینه  تامین مالی مورد نیاز صنعت خودرو و همچنین سایر صنایع  را مهیا کنند لذا باید از سایر روش ها بهره گرفت.

به گفته نعمت بخش، در شرایطی که بانکها نمی توانند سرمایه خود را افزایش داده و تسهیلات مورد نیاز صنایع را در اختیار تولید قرار دهند؛ بنابراین استفاده از ابزارهای بازار سرمایه راه حل مناسبی برای حل این قبیل مشکلات بوده  و بهبود روند تولید را به همراه خواهد داشت. 

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب