icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو بي ام و، ائودي و دايملر متهم شدند

بي ام و، ائودي و دايملر متهم شدند

هفته گذشته و با انتشار گزارش مجله اشپيكل از تخلفاتي كه در 20 سال گذشته توسط خودروسازان آلماني همچون بي ام و، ائودي و دايملر در توليد خودروهاي ديزلي روي داده است، اين خودروسازان مجبور به اعلام فراخوان براي خودروهاي خود شده اند.

شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- مجله اشپيكل خودروسازان آلماني همچون بي ام و، ائودي و دايملر را متهم كرده است كه در 20 سال گذشته با دستكاري در موترو خودروهاي ديزلي خود منجر به آلودگي محيط زيست شده اند كه نقص قوانين مرتبط با انتشار گازهاي گلخانه اي است و اين خوردوسازان را در مضان اتهام هاي سنگين قرار داده است . هر چند كه مديران اين خودروسازي ها اين اتهامات را رد كرده اند اما برخي كارشناسان خودرويي در المان اعلام مي كنند كه اين اتهامات بسيار جدي است و خودروسازان مذكور بايد در مورد اين عملكرد خود پاسخ گو باشند .
بعد از انتشار اين گزارش سهام شركت فولكس واگن با كاهش 4.8 درصدي مواجه شده است كه از 27 سپتامبر تا كنون بي سابقه بوده است . در همين بازه زماني بعد از انتشار اين گزارش سهام شركت دايملر نيز با كاهش 2.9 درصدي و سهام شركت بي ام و با كاهش 3.3 درصدي مواجه شده است.
مجله اشپيكل در گزارش خود نوشته است كه برندهاي بي ام و ، دايملر ، فولكس واگن ، آئودي و پورشه از دهه 1990 در سيستم موتورهاي ديزلي خود دست برده اند كه نقص كنترل گازهاي گلخانه اي است . اين گزارش حتي اعلام كرده است كه آلودگي كه از اين دستكاري براي هر خودرو در اين 20 سال مي توان متصور شد معادل يك تانك خواهدبود .
البته بعد از افشاگري كه اشپيكل انجام داده است شركت هاي دايملر و آئودي براي خودروهاي خود فراخوان داده اند .در اين زمينه آئودي براي850 هزار خودروي خود فراخوان بازنگري درسيستم نرم افزار موتورهاي يورو 5 و 6 را اعلام كرده است و دايملر نيز همين فراخوان رابراي 3 هزار خودروي داده است.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب