icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو توقف همیشگی تولید سمند اعلام شد

توقف همیشگی تولید سمند اعلام شد

روز گذشته ایران خودرو نهایتا بعد از 20 سال تصمیم گرفت که خط تولید سمند را برای همیشه متوقف نماید.

دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه مراسم، که با حضور مقامات ارشد استان آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به پایان تولید سمند و پژو ۴٠۵ گفت: «امروز مصادف است با پایان تولید این دو خودرو و مطابق وعده ای که داده بودیم، صفر شدن خودروهای ناقص در گروه صنعتی ایران خودرو.»

مهدی خطیبی اضافه کرد: «حدود نیمی از تولید در سال های گذشته مربوط به سمند و ۴٠۵ بوده است و مشخصاً خارج کردن این دو خودرو از چرخه تولید نیازمند جایگزینی خودروهای باکیفیت تر و مدرن تر است. بنابراین این اتفاق با مدل های مدرن تر سورن، دنا و تارا اتفاق خواهد افتاد.»

وی تصریح کرد: «در زمانی که بنده وارد مجموعه ایران خودرو شدم حدود ٨٢ هزار خودرو ناقص در پارکینگ ها وجود داشت و به حمدالله پس از ٨ ماه امروز این آمار به صفر رسیده است. این در حالی است که تولید خودروی کامل تا ٢۵ درصد افزایش کیفیت هم خواهیم داشت.»

مدیرعامل ایران‌خودرو تصریح کرد: «در روزهایی که تصمیم گرفتیم محصول را به صورت کامل تولید کنیم، فکر می کردیم به دلیل کمبود قطعات الکترونیکی با مشکل مواجه شویم، اما این گونه نشد و مشکلاتی در تأمین قطعاتی مثل رینگ، سینی فن و… داشتیم که صددرصد داخلی هستند.»

خطیبی ادامه داد: «برنامه تولید مجموعه ایران خودرو در سال جاری تولید ۷۵۰ هزار خودرو سبک و سنگین به صورت کامل و عرضه به بازار است. تولید از نظر ما یعنی خودرویی که آمادگی واگذاری به مشتری را داشته باشد. بر این اساس تا ٧:٣٠ امروز صبح بیش از ٣٣۵ هزار خودرو تولید کرده ایم که بیش از ۵٠ درصد از سال گذشته در همین ایام بیش تر است.»

وی بیان کرد: «امروز گروه صنعتی ایران خودرو با افتخار به همه موارد ٨ ماده ایی دستور رئیس جمهور محترم در ابتدای سال عمل کرده و آخرین مورد آن هم طراحی خودروی تارا برقی است که نیازمند توسعه زیرساخت های شارژ است.»

خطیبی در ادامه با اشاره به صادرات و تولید محصولات ایران خودرو گفت: «انشالله برنامه ها به گونه ایی است که ایران خودرو با صادرات دنا و تارا به ونزوئلا در دو ماه آینده مسیر صادرات را دوباره می پیماید و البته کشنده آتامان و تارا نیز در بازار روسیه عرضه خواهند شد.»

این فعال صنعت خودروسازی با اشاره به موضوع توسعه محصول در ایران خودرو گفت: «تا ١٠ روز دیگر ۴٧ دستگاه خودروی ریرا را برای انجام تست ها ارائه خواهیم کرد و در چند روز آینده نیز خودروی TF21 رسماً رونمایی می شود.»

مدیرعامل ایران خودرو همچنین با اشاره به بحث واردات تأکید کرد: «ایران خودرو از واردات استقبال می کند. ضمن این که، محصولات این گروه قابلیت رقابت دارند.»

خطیبی در این خصوص تشریح کرد: «کرونا باعث بروز سه اتفاق در صنعت خودروسازی جهان شده است؛ اول گران شدن ۳۰ درصدی خودرو در جهان، دوم افزایش زمان تحویل و سوم تولید خودروهای ناقص. اما در حال حاضر، هیچ خودروی ناقصی در ایران خودرو تولید نمی شود.»

خطیبی ادامه داد: «در واقع افزایش قیمت جهانی خودرو قابلیت محصولات ایران خودرو رو افزایش داده است.ضمن اینکه محصولات جدید ایران خودرو قابلبت صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس را دارا هستند».
وی در پایان در خصوص افزایش ظرفیت تولید سایت تبریز با اشاره به اینکه افزایش کیفیت هزینه بر و زمان براست اعلام کرد: «به عنوان مثال برای سالن بدنه و رنگ ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز است. بنابراین می طلبد که مسیولان استان حمایت کنند و ایران خودرو نیز پای کار هست».

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب