icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو جزعیات چگونگی همکاری دایلمر بنز و فولکس واگن

جزعیات چگونگی همکاری دایلمر بنز و فولکس واگن

هیت سیاسی و اقتصادی آلمانی چند روزی است که در ایران بسر می برند. نمایندگان دو خودرو ساز بزرگ آلمان بنز و فولکس واگن این هیت را به منظور بررسی همکاری های آتی همراهی می کنند هر چند که گفته می شود این سفر بصورت نمادین انجام شده است.

چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو:هیت سیاسی و اقتصادی آلمانی چند روزی است که در ایران بسر می برند. نمایندگان دو خودرو ساز بزرگ آلمان بنز و فولکس واگن این هیت  را به منظور بررسی همکاری های آتی همراهی می کنند هر چند که گفته می شود این سفر بصورت نمادین انجام شده است.

 

 

به گزارش پاریگاه خبری "پردیس خودرو" این سفر در حالی انجام شده که این دو خودرو سازی بصورت تلویحی از حضور در جاده مخصوص و همکاری با خودرو سازهای ایرانی ابراز تمایل کرده اند.پس از دیدار نمایندگان فولکس واگن و دایلمر با همتایان ایرانی خود مقرر شده تیمی از کارشناسان آلمانی جهت بررسی بازار و ابعاد همکاری شهریور ماه به ایران سفری داشته باشند 

به گفته محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران ، آلمانی‌ها تاکید کرده‌اند که قصد سرمایه‌گذاری در خودروسازی ایران را دارند و همچنین به‌دنبال یک پارتنر (شریک) در کشور می‌گردند. نجفی‌منش همچنین تاکید کرد که وزیر صنعت، معدن و تجارت آب پاکی را روی دست آلمانی‌ها ریخته و عنوان کرده دیگر مانند گذشته درهای کشور به روی واردات باز نبوده و فعالیت خودروسازان خارجی در ایران مشروط به سرمایه‌گذاری و ساخت داخل حداقل ۴۰ درصدی و صادرات ۳۰ درصدی است.در نشست دیروز اما هومن حاجی‌پور، مدیر امور تشکل‌های‌ اتاق بازرگانی ایران نیز با اشاره به اینکه آلمانی‌ها خواستار حضور نمایندگان ایران در نمایشگاه خودرو این کشور (نمایشگاه خودرو فرانکفورت) شده‌اند، تاکید کرد این نمایشگاه شهریورماه برگزار می‌شود و حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی می‌تواند عاملی برای همکاری با شرکت‌های آلمانی باشد.
دیگر سخنران نشست دیروز اما محمدباقر رجال، عضو انجمن قطعه‌سازان ایران بود که ابراز امیدواری کرد در آینده خودروهای آلمانی جایگزین محصولات چینی شوند.

وی همچنین در واکنش به اینکه گفته می‌شود فولکس واگن شریک جدید خودروسازی ایران است، تاکید کرد که این شرکت هرگز حاضر به همکاری با خودروسازی ایران نبود، ولی در حال حاضر از انتقال تکنولوژی و تولید در کشور صحبت می‌کند و این بسیار نشانه خوبی است.
فرهاد احتشام زاد، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو دیگر سخنران نشست دیروز نیز با اشاره به اینکه در حاشیه سفر آلمانی‌ها، مذاکراتی میان خودروسازان ایرانی و نمایندگان فولکس و دایملر انجام شده، تاکید کرد که آنها (آلمان‌ها) قصد دارند سهم خودروهای خود در بازار ایران را دو برابر کنند.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب