icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو حداکثر زمان مجاز تحویل در پیش فروش خودروهای مشخص شد.

حداکثر زمان مجاز تحویل در پیش فروش خودروهای مشخص شد.

با توجه به تخلف برخی از عرضه کننذگان خودرو در خصوص پیش فروش و مدت زمان تحویل خودرو وزارت صنعت و معدن و تجارت دستورالعمل جدید فروش و پیش فروش خودرو و زمان تحویل را اعلام کرد.

جمعه ۱۲ تیر ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: با توجه به تخلف برخی از عرضه کننذگان خودرو در خصوص پیش فروش و مدت زمان تحویل خودرو وزارت صنعت و معدن و تجارت دستورالعمل جدید فروش و پیش فروش خودرو و زمان تحویل را اعلام کرد.

 

 

 

به گزارش پایگاه  خبری "پردیس خودرو"این روز ها تولید کنندگان و وارد کنندگان مجاز خودرو در پیش فروش و فروش محصولات خودرو به هر شکلی که مایل باشند عمل می کنند و برای پیش فروش خودرو بدون مشخص کردن قیمت قطعی، زمان تحویل خودرو را بسیار طولانی معین کرده اند که برخی از آنها در تحویل خودرو در این مدت زمان هم  دچار تاخیر هم می شوند.این مهم باعث نارضایتی مصرف کنندگان از تولید کنندگان و وارد کنندگان مجاز شده است.

از هیمن رو وزارت صنعت و معدن برای ساماندهی به فروش و پیش فروش خودرو و برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق مصرف کننده دستورالعملی را ابلاغ کرده که شرایط فروش و پیش فروش و حداکثر زمان تحویل خودرو و اعلام قیمت قطعی در آن مشخص شده است.

مطابق با این دستوراعلمل جهت فروش فوری حداکثر زمان تحویل 1 ماه بوده و عرضه کننده خودرو باید قیمت قطعی را در آن اعلام کند.طبق این بند عرضه کنندگان نباید خودرو را بیش از یک ماه به مشتریان تحویل دهند.

همچنین عرضه کنندگان خودرو موظف می باشند که در پیش فروش قطعی در حداکثر مدت زمان 9 ماه خودرو را تحویل مشتریان نمایند.اعلام قیمت قطعی در این روش الزامی می باشد.

در این دستوالعمل مدت زمان پیش فروش عادی 12 ماه اعلام شده و الزامی به قیمت قطعی نمی باشد.

طبق این دستورالعمل،‌ حداکثر زمان تحویل خودرو در روش مشارکت در تولید نیز، سه سال پیش‌بینی شده است. همچنین طبق این دستورالعمل حداکثر تاریخ تحویل در روش فروش سفارشی (نصب آپشن‌های مورد درخواست مشتری)، در خودروهای داخلی سه ماه و خودروهای وارداتی، چهار ماه تعیین شده است. در روش فروش سفارشی نیز، عرضه‌کنندگان خودرو موظف به درج قیمت قطعی خودرو در هنگام عقد قرارداد هستند.

ضوابط جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه شرایط فروش و پیش‌فروش خودروهای داخلی و وارداتی در کشور، ذیل اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو تدوین شده است.

این اصلاحیه هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی نهایی است و پس از تصویب نهایی، به تمام عرضه‌کنندگان خودرو در کشور ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب