icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو آیا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده خودروهای اقساطی به خریداران برمی گردد؟

آیا ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده خودروهای اقساطی به خریداران برمی گردد؟

هنوز برخی از خریداران خودروهای اقساطی منتظرند تا تکلیف مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی که روی فاکتور فروش خودروهای اقساطی گرفته شد، روشن شود.

سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: هنوز برخی از خریداران خودروهای اقساطی منتظرند تا تکلیف مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی که روی فاکتور فروش خودروهای اقساطی گرفته شد، روشن شود.

 

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو " قصه مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصدی برای خودروهای اقساطی، موضوعی بحث برانگیز در بین مسئولان مربوطه است. برخی می گویند این مبلغ مربوط به وام و تسهیلات خرید خودرو است و مسئولان سازمان مالیاتی هم می گویند نباید برای وام و تسهیلات خرید خودرو، مالیات گرفته شود. بلکه باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده خودرو، مانند هر کالای دیگری اخذ شود.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم پرسیده که بالاخره تکلیف این مبلغ چه شد؟ قرار است این ۹ درصد به مردم برگردد یا گرفتن این مبلغ، قانونی بوده است.
او که خود را بازنشسته خوانده، این پرسش را مطرح کرده است: سلام. بالاخره تکلیف 9 درصد مالیات دریافتی از وام 25 میلیونی خودرو برای من روشن نشد . دارایی میگوید مالیات ندارد اما خورو سازها از مردم دریافت کرده اند. یعنی قبل از هر اتفاقی دولت 9 درصد خودش را دریافت کرده آیا بر میگردد ؟ با تشکر .
در این رابطه، چون نقل قولهای مسئولان مرتبط با اخذ مالیات مزبور، زیاد است، خبرگزاری خبرآنلاین، تمامس پاسخها و اظهارنظر مسئولان را در یک گزارش جمع آوری کرده است.
در گزارش پرونده‌ای درباره حاشیه‌های مالیات از خودروهای اقساطی/ 130 هزار خودرویی که باید مالیات بپردازند تمام اظهارات مسئولان در این باره، گردآوری شده و مخاطبانی که در این باره سئوال دارند می توانند با خواندن این مطلب، به دنبال پاسخهای خود باشند. ذکر این نکته ضروری است که سئوال این مخاطب نیز به مسئولان سازمان مالیات بر ارزش افزوده، ارجاع شده تا پاسخ آنها به صورت شفاف دریافت و منتشر شود.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید.

کانال تلگرام

برچسب ها:

خودروی اقساطی
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب