icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو خودروسازان اجازه افزایش خودسرانه قیمت را ندارند

خودروسازان اجازه افزایش خودسرانه قیمت را ندارند

رئیس شورای رقابت با اشاره به اینکه این شورا به خودروسازان این اجازه را داده است که هر سه ماه یک بار با توجه به تغییرات قیمتی هزینه های تولید درخواست محاسبه نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی داشته باشند، گفت: البته ما نظارت های لازم را انجام می‌دهیم.

سه شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-اخیراً نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته، در حال حاضر عمده ورودی‌های صنعت خودرو شامل مواد و محصولات پتروشیمی، پلیمری و فلزات در بورس به قیمت های جهانی تعیین می‌شود و به همین دلیل باید خودرو به گونه‌ای قیمت‌گذاری شود که این صنعت پیشران که لکوموتیو تعداد بسیار دیگری از صنایع است، زنجیره تامین مرتبط با آن دچار زیان نشوند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت  تصریح کرده است: به همین دلیل تغییرات قیمت نهاده‌های تولید هر سه ماه یک بار و با اثربخشی تورم بخشی بانک مرکزی بررسی شده و اجازه تعیین قیمت‌های جدید به خودروسازان داده شده است.

به گفته صادقی‌نیارکی، خودروسازان نیز باید با افزایش بهره‌وری و واگذاری دارایی‌های مازادشان، بر روی پروژه‌ها و پلتفرم‌های جدید و ارتقای داخلی‌سازی محصولات فکر کنند.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به اینکه شورای رقابت به خودروسازان این اجازه را داده است که هر سه ماه یک بار با توجه به تغییرات قیمتی هزینه های تولید درخواست محاسبه نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی داشته باشند، گفت: برهمین اساس اگر خودروسازان خواستار تغییر قیمتی محصولات خود آن هم هر سه ماه یک بار باشند باید درخواست خود را به وزارت صنعت اعلام و با دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی تغییرات قیمتی را لحاظ کنند اما شورای رقابت نظارت های لازم را انجام می دهد تا افزایش قیمت ها به صورت خودسرانه و غیرکارشناسی نباشد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب