icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو روش پیش فروش خودرو تغییر می کند

روش پیش فروش خودرو تغییر می کند

مشکلات این روزهای خودرو باعث گردیده تجدید نظری جدی در شرایط فروش خودرو اعمال گردد. از این پس فروش فوق ‌العاده، پیش‌ فروش و مشارکت در تولید، سه روش فروش خودرو خواهد بود. مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت با اشاره به روش های فروش خودرو توسط شرکت های داخلی، اعلام کرد که با اجرای این شرایط، 60 درصد از تولید خودروسازان به ایفای تعهدات جاری و معوق اختصاص می ‌یابد.

سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو-مهدی صادقی نیارکی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که از این پس فروش فوق ‌العاده، پیش ‌فروش و مشارکت در تولید سه روش فروش اتومبیل به مشتریان خواهد بود و معادل 60 درصد از تولید خودروسازان هم به ایفای تعهدات جاری و معوق آنان اختصاص پیدا خواهد کرد و مابقی 40 درصد باقی مانده، به طرح فروش فوری و پیش فروش اختصاص داده خواهد شد. لازم به ذکر است که در فروش فوق ‌العاده، حداکثر طی 3 ماه خودرو به مشتریان تحویل داده می شود و بر همین اساس، سایت فروش خودرو یک هفته باز است و تمامی متقاضیان امکان ثبت نام و همچنین واریز وجه را خواهند داشت، هرچند باید به این موضوع مهم اشاره کرد که تنها متقاضیانی قادر به ثبت نام خواهند بود که طی 3 سال گذشته در طرح های فروش خودروسازان شرکت نکرده باشند.
موضوع جالب و بیشتر عجیب دیگری که در جلسه روز دوشنبه مطرح شد، قرعه کشی خودرو برای عرضه به متقاضیان پس از تکمیل ظرفیت ثبت نام خواهد بود!. سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت اعلام کرد که این روش در طول سال ادامه خواهد داشت و به طور متناوب فروش فوق‌ العاده را ادامه خواهیم داد، ولی بعد از اتمام مراحل ثبت نام، اگر تعداد ثبت نام کننندگان بیش از ظرفیت فروش خودروها باشد، فرآیند قرعه ‌کشی با حضور مراجع نظارتی در شرکت‌ های خودروساز انجام می ‌شود و مشتریانی که ثبت ‌نام کرده و اقدام به واریز وجه کرده اند، در صورتی که نام آنان در قرعه کشی نباشد، می توانند وجه خود را دریافت کنند و یا وجه واریزی خود را برای فروش های بعد استفاده کنند!!.
مهدی صادقی نیارکی در پایان صحبت های خود افزود: در فرآیند پیش ‌فروش سایت مجدد باز می ‌شود، درحالی که سود مشارکت صفر خواهد بود و صرفا برای مصرف ‌کننده خودرو در نظر گرفته شده است. در این خصوص مردم نباید در فضای هیجانی وارد بازار خودرو شوند و اطمینان داریم که قیمت‌ ها شکسته خواهد شد. جزییات روش مشارکت در تولید خودرو نیز در آینده اعلام خواهد شد.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب