icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو رونمایی از طرح اولیه نخستین موتور دیزل ملی چهارهزار اسب بخار

رونمایی از طرح اولیه نخستین موتور دیزل ملی چهارهزار اسب بخار

مدیرعامل شرکت دیزل سنگین ایران گفت: طراحی اولیه نخستین موتور دیزل ملی چهار هزار اسب بخار تکمیل شد و براساس تفاهمنامه سه جانبه ای که بین شرکت‌های مپنا، دسا و راه آهن جمهوری اسلامی ایران در آینده ای نزدیک به امضا خواهد رسید، این موتور با هزینه اولیه یکهزار میلیارد ریال تولید می‌شود.

 

 

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-مدیرعامل شرکت دیزل سنگین ایران که در شهرک صنعتی آمل مستقر است امروز در حاشیه رونمایی طرح اولیه این موتور به خبرنگار ایرنا گفت : این تفاهمنامه پیش درآمدی برای عقد قرارداد تولید این موتورهاست و در یک بازه زمانی ۲ ماهه پس از امضای تفاهمنامه درنظر گرفته شده است تا پیش زمینه های تولید بررسی شود.

مصطفی نمازی افزود : این موتورها از روی یک الگو و نمونه خارجی قدیمی پرکاربرد ساخته می شود و تلاش خواهد شد حداکثر بومی سازی تدریجی روی این موتورها در بازه زمانی سه ساله صورت گیرد تا نهایتا نمونه ۱۰۰ درصد بومی تولید شود.

وی تغییرات مدنظر را بومی کردن موتور را شامل بهینه سازی در مورد توان ، عملکرد و مسائل صوتی و آلایندگی معرفی کرد و اظهار داشت : طول عمر این موتور ۶۰ هزار ساعت و هزینه ساخت هر یک عدد موتور ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار یورو خواهد بود.

نیازی افزود : هزینه اولیه درنظر گرفته شده برای نمونه محصول یکهزار میلیارد ریال است که پس از مونتاژ و تست اولیه تولید خواهد شد.

وی افزود : ظرفیت سالانه تولید این موتور در شرکت دیزل سنگین ایران ۳۰ دستگاه است و هر موتور با قدرت سه مگاوات برای یک لوکوموتیو استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این تفاهمنامه میان شرکت ” مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران ” (مپنا) ، شرکت ” دیزل سنگین ایران ” (دسا) و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به امضا خواهد رسید.

برچسب ها:

صنعت خودرو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب