icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو رویکرد جدید ایران خودرو برای افزایش سهم در بازار

طراحی، تولید و فیس‌ لیفت کردن خودروهای پرطرفدار

رویکرد جدید ایران خودرو برای افزایش سهم در بازار

سرمایه‌گذاری هدفمند ایران‌خودرو روی محصولات پرفروش این شرکت نشان از رویکرد جدید و نگاه تازه این خودروساز به توسعه محصول دارد

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- صنعت خودروی کشور ما در سال‌های اخیر به‌واسطه عدم تغییر و تحول و همچنین عدم تنوع با انتقادات بسیاری مواجه بوده است. در سال‌های گذشته همواره به خودروسازان این نقد وارد می‌شد که چرا خودروهایی در کلاس‌های مختلف و سگمنت های قیمتی متفاوت برای عرضه در بازار ندارند. 
 
یکی دیگر از مشکلات، بحث فیس لیفت کردن و تغییر در طراحی و موتور خودروها بود که این مشکل در چند سال گذشته به واسطه فعال شدن مراکز تحقیق و توسعه خودروسازان در حال برطرف‌شدن است. 
 
سرمایه‌گذاری بلندمدت خودروسازان در مراکز تحقیق و توسعه قطعا موج رشد و شکوفایی آن‌ها خواهد شد. ضمن این‌که ایجاد تنوع در خودروها نیز موضوعی است که خودروسازان به‌صورت جدی در پی آن هستند تا به این وسیله بتوانند رضایت مشتریان را کسب کنند. 
 
در این بین شاید یکی از بهترین عملکردها در حوزه تحقیق و توسعه محصولات، متعلق‌به شرکت بزرگ ایران‌خودرو باشد. این شرکت در سال‌های اخیر خودروهای متفاوتی را به‌لحاظ قیمتی و کلاس خودرویی طراحی و تولید کرده است. 
 
در این راستا سرعت تولید و عرضه محصولات در بازار خودرو هم مساله‌ای است که انتقادات بسیاری را در سال‌های گذشته در پی داشته اما با رویکرد جدید ایران‌خودرو حالا شاهد افزایش سرعت طراحی، تولید و عرضه خودرو در بازار هستیم. 
 
خودروی پرطرفدار دنا 
 
دنا یکی‌از محصولاتی است که طی سال‌های اخیر بسیار موردتوجه مشتریان ایرانی و البته خارجی ایران‌خودرو قرار گرفته است. 
 
این خودرو سال ۹۳ به بازار عرضه شد و از همان ابتدا مورداستقبال مشتریان قرار گرفت. با استقبال مشتریان از این خودرو، آبی‌پوشان جاده مخصوص با سرمایه‌گذاری مناسب و هدفمند، تغییرات بسیاری در آن پدید آوردند و در سال ۹۵ خودروی دنا پلاس با امکانات و زیبایی بیشتر رسما رونمایی شد. 
 
شاید در سال‌های نه‌چندان دور معرفی، رونمایی و عرضه خودرو در بازار چند سالی به طول می‌انجامید اما ایران خودرو اواخر سال ۹۵ خودروی دنا‌پلاس را رونمایی کرد و این محصول در ماه‌های ابتدایی سال ۹۶ به بازار عرضه شد. 
 
استقبال از خودروی دنا طی یکی، دو سال اخیر باعث شد فروش این خودرو از سال ۹۵ تا ۹۶ رشد ۵۳درصدی را تجربه کند. خودروی دنا در سال ۹۵ درمجموع بیش‌از ۲۸هزاردستگاه فروش داشت و این رقم در سال ۹۶ به بیش از ۴۳هزاردستگاه خودرو رسید. 
 
سرمایه‌گذاری هدفمند ایران‌خودرو روی محصولات پرفروش این شرکت نشان از رویکرد جدید و نگاه تازه این خودروساز به توسعه محصول دارد. توسعه محصول و ایجاد تنوع آن‌هم با سرعت و کیفیت بالا و معرفی سالانه یک محصول می‌تواند صنعت خودروی کشورمان را دچار تحول بزرگی کند. یکی از مسائلی که مشتریان بسیاری را برای خودروسازان چینی به وجود آورده، همین تنوع محصول و عرضه سالانه فیس‌لیفت محصولات پرطرفدار است. 
 
خانواده پر‌طرفدار۲۰۶ و ۲۰۷ این بار کراس‌اوور ایران‌خودرو عزم خود را برای معرفی سالانه یک محصول یا فیس‌لیفت و به‌روز رسانی محصولات پر‌تقاضا، جزم کرده است. در هفته‌های اخیر چند عکس از نسخه جدیدی از خودروی پژو ۲۰۷ در رسانه‌ها منتشر و باعث سروصدای بسیاری شد. ۲۰۷ کراس‌اوور شاید محصول جدیدی از ایران‌خودرو باشد که در جهت پاسخگویی به نیاز مشتریان انتخاب شده است. 
 
این روزها خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در جهان طرفداران بسیاری دارد. نسخه کراس ۲۰۷ با توجه به محبوبیت این مدل فرانسوی در کشورمان می‌تواند بازار بسیار خوبی به‌دست آورد. 
 
فارغ از این‌که آیا این خودرو به تولید انبوه خواهد رسید یا خیر، این مساله که شرکت‌های تحقیق و توسعه خودروسازان کشورمان بتوانند با جدیت و قدرت بیشتری در طراحی و تولید محصولات جدید و فیس‌لیفت محصولات دیگر گام بردارند، ارزشمند است.

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب