icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو شایعه حضور رنو کویید قوت گرفت

با انتشار تصویر رنو کویید گذر در ایران

شایعه حضور رنو کویید قوت گرفت

به تازگی با انتشار تصاویر رنو کویید گذر موقت ،حضور این خودرو ارزان قیمت را در ایران را قوت گرفت.

دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" حضور و تولید رنو کویید در ایران حدود چند سالی است که  بصورت نه چندان جدی مطرح شده است.از زمان که سایپا تصمیم گرفت پراید را  از خط تولید خارج نماید کویید بعنوان یکی از محتمل ترین جایگزین این خودرو مطرح شد. اما بدلیل اینکه این خودرو حاصل تولید و مرکز تحقیقات فناوری رنو در هند می باشد از ایمنی و استانداردهای لازم برای حضور در بازار های جهانی برخودار نیست چرا که هندی به منظور ارزان سازی این خودرو متناسب با بودجه مردمان هند مجبور شده اند که بسیاری از تجهیزات مرسوم ایمنی خودروهای امروز را در این خودرو لحاظ نکنند . از همین رو مسئولان ایرانی عنوان کردند که این خودرو بدلیل ایمنی پایین نمی تواند گزینه مناسبی برای حضور در ایران باشد.

رنو کویید گذر موقت

اما هندی ها و مسئولان رنو وقتی متوجه محبوبیت این خودرو در دیگر کشورها شدند سریعا نسخه ارتقا یافته این خودرو که شامل ایربگ وبرخی تجهیزات ایمنی دیگر بود را فراهم نموده و در برخی کشور ها نظیر برزیل عرضه نمودند. در پی این موضوع مدیر عامل رنو پارس عنوان کرده نسخه احتمالی برای ورود به بازار ایران همانی است که در برزیل عرضه شده است و بنا بر ادعای مدیر عامل رنو پارس این نسخه ارتقا یافته می تواند حداقل سه ستاره ایمنی را موسسات بین المللی ایمنی نظیر Global NCAP دریافت نماید.

پس از جدی شدن حضور رنو کویید در ایران حاشیه های دیگر هم ایجاد شد. در ابتدا سایپا مدعی شد که قرار است با همکاری رنو این خودرو را جایگزین پراید نماید اما بعد از مدت کوتاهی ایران خودرو هم همین ادعا را عنوان نمود و احضار داشت که قرار است این خودروی ارزان قیمت در ایران خودرو تولید شود .در این بین از دیگر خودروسازی های دیگر پارس خودرو هم نامی به میان آمد. در نهایت هم رنو پارس اعلام کرد اگر با خودروسازان ایران به نتیجه نرسد خود رنو این خودرو را در ایران تولید خواهد کرد.

با توجه به تمام تفاسیر و اتفاقات فوق نسخه گذر موقت رنو کویید در ایران در حال انجام تست و بررسی های اولیه می باشد و حضور این خودرو در آینده ،دور از ذهن به نظر نمی رسد اما اینکه چه شرکتی با چه قیمتی و در چه زمانی قرار است رنو کویید را تولید نماید در هاله ای از ابهام قرار دارد.

برچسب ها:

رنو
نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب