icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو شرکت ولوو: در ایران هیچ نمایندگی رسمی نداریم+سند

مردم مراقب کلاه برداری برخی از شرکت ها باشند

شرکت ولوو: در ایران هیچ نمایندگی رسمی نداریم+سند

دمینیک کرپیر٬ مدیر توسعه بازرگانی ولوو در نامه 13 جولای 2017 در پاسخ به این سوال که آیا ولوو دارای نمایندگی رسمی در ایران است٬ اظهار داشت:«ولوو نماینده رسمی در ایران ندارد.»

شنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- یکی از مسائلی که هر از گاهی در فضای عمومی کشور رسانه ای می شود٬ غیرمجاز بودن نمایندگی برندهای مطرح خودرو در ایران است. متاسفانه در بازار خودرو شاهد آن هستیم که نظارت چندانی بر نمایندگی های فروش خودرو صورت نمی گیرد. چه نمایندگی های خودروهای داخلی که چندی پیش مالباختگان در مقابل نمایندگی 5054 ایران خودرو تجمع و اعتراض کردند و چه نمایندگی خودروهای خارجی.

آشفتگی بازار پیش فروش خودرو در کشور به حدی است که سعید مؤتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل اظهار داشت:‌«فهرستی از 8 شرکت متخلف در زمینه فروش و پیش‌ فروش خودرو را به مراکز ذی‌صلاح از جمله پلیس راهور ارائه کرده‌ایم تا با این شرکت‌ها برخورد شود. پیش فروش خودرو حقیقتاً کلاهبرداری محسوب می‌شود، زیرا قانون شفافی در مورد پیش‌فروش خودرو نداریم و قانون فعلی باید اصلاح شود.» این اظهارات نشان از آن دارد که وضعیت در بازار خودرو بسیار وخیم تر از آن است که تصور می شود. متاسفانه وزارت صنعت هم نیز هیچ نظارتی بر این شرکت ها و نمایندگی ها ندارد چرا که اگر به طور مستمر بر روی آنان نظارت شود نباشد شاهد اختلاس ها و کلاه برداری ها باشیم.  

نبود نظارت درست٬ وجود خلا قانونی و از طرف دیگر عطش مردم به خرید خودروهای خارجی در قالب پیش فروش های جذاب(با کمترین پیش پرداخت و اعطای وام با نرخ سود پایین) سبب شده تا برخی از افراد با راه اندازی نمایندگی های غیرمجاز به دنبال کلاه برداری از مردم باشند.

یکی از این موارد شرکت افرا موتور بود که خود را نماینده رسمی شرکت ولوو سوئد در ایران معرفی کرده بود. در خصوص شرکت افراموتور مسئولان شرکت ولوو رسما اعلام کرده اند که این شرکت نماینده ولوو در ایران نیست. دمینیک کرپیر مدیر توسعه بازرگانی شرکت ولوو در مکاتبه رسمی با مسئولان کشور می گوید:«افرا موتور هرگز یک عضو رسمی شبکه ولوو نبوده است و ادعای این شرکت موتور غلط است.»

سند شرکت ولوو

جالب اینجا است که شرکت ولوو در مکاتبه دیگر خود در ماه گذشته مجددا تاکید می کند که هیچ نمایندگی در ایران ندارد. دمینیک کرپیر٬ مدیر توسعه بازرگانی ولوو در نامه 13 جولای 2017 در پاسخ به این سوال که آیا ولوو دارای نمایندگی رسمی در ایران است٬ اظهار داشت:«ولوو نماینده رسمی در ایران ندارد.»

سند شرکت ولوو

 

این در حالی است که اخیرا این شائبه ایجاد شده که شرکت داتیس خودرو به عنوان نماینده رسمی ولوو در ایران فعالیت می کند. با توجه به اظهارات رسمی مسئولان شرکت ولوو مشخص می گردد که داتیس خودرو نماینده رسمی ولوو در ایران نیست. این شرکت نمایندگی رسمی هیکو اسپورتیو آلمان (Heico Sportiv) را در ایران است. صرفا هیکو اسپورتیو یک کمپانی تیونینگ آلمانی- سوئدی است که کار خود را از سال ۱۹۹۹ آغاز کرده است. این کمپانی تنها به تقویت و بروزرسانی محصولات ولوو مشغول است و به نوعی تیونر اختصاصی این برند سوئدی به حساب می آید. حال هیکو اسپورتیو با اعطای نمایندگی رسمی به داتیس خودرو فرایندی چون هامان را در پیش گرفته است.

انتهای خبر

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب