icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو شکایت علیه رئیس سازمان توسعه تجارت به پله آخر رسید+سند

شرکت های متضرر، میزان خسارت خود را اعلام کنند

شکایت علیه رئیس سازمان توسعه تجارت به پله آخر رسید+سند

خبرها حاکی از آن است که در راستای پرونده شکایت انجمن واردکننده خودرو علیه آقای خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت  پیرو درخواست مسئول قضایی، انجمن واردکنندگان خودرو با ارسال نامه به شرکت های متضرر در حال تخمین و برآورد دقیق خسارات وارد شده به این شرکت ها است.

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- یکی از شاهکارهای وزارت صنعت که از اواخر دولت یازدهم آغاز شد و همچنان در دولت دوازدهم به نتیجه نرسیده است، مسئله ساماندهی واردات خودرو و توقف سامانه ثبت سفارش خودرو است. هرچند که تا پایان آذرماه این مسئله به نتیجه خواهد رسید ولی بی تدبیری در این امر از سوی دولت منجر به تحمیل خسارات زیادی به شرکت های واردکننده خودرو و مشتریان شان شده است.

سازمان توسعه تجارت، در اقدامی ضد تجارت، سامانه را بدون هیچ دلیل توجیه کننده و اطلاع رسانی اولیه بست. اقدامی که مسئولان مربوطه تاکنون علی رغم پیگیری فعالان حوزه واردات خودرو هیچگاه پاسخ داده نشده است. جالب اینجا است که در  تکمیل اقدام سازمان توسعه تجارت، دو قطب مونتاژکار کشور یعنی سایپا و ایران خودرو قیمت برخی از محصولات خود را افزایش داده اند. از همه این اتفاقات جالب تر اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هم چشمان خود بر تمامی این اتفاقات بسته و صرفا نظاره گر است. سکوت معناداری که جای بسی تامل دارد. البته ناگفته نماند که سازمان حمایت چندان هم بیکار ننشست و تمام توان خود را بر روی مقابله با چند شرکتی متمرکز نمود که در حال اخذ مجوز پیش فروش خودرو هستند! شاید اتفاق اخیر در حوزه توقف واردات خودرو به افکار عمومی آموخت بایستی انتظارات خود را از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تعدیل نماید و لذا نباید انتظار پیگیری مواردی از جمله افزایش غیرقانونی قیمت خودروهای دو شرکت سایپا و ایران خودرو و یا کیفیت پایین برخی محصولات این دو شرکت را داشت و شاید هم از این سازمان دیگر نباید انتظار داشت علیه دستگاه های دولتی متخلف شکایت کند. گویا منظور از مصرف کننده و تولید کننده، گروه خاصی هستند که بایستی در خصوص آنان شفاف سازی شود. 

این عدم توجه کم نظیر وزارت صنعت و نهادهای مدعی حامی مصرف کننده و تولیدکننده سبب شد تا انجمن واردکنندگان خودرو دست به کار شود و علیه رئیس سازمان توسعه تجارت شکایت نماید. شکایتی که منجر به احضار آقای خسروتاج شد. خبرها حاکی از آن است که در راستای همین پرونده پیشرفت های خوبی در دستگاه قضایی صورت گرفته به طوری که در آخرین اقدام پیرو درخواست مسئول قضایی، انجمن واردکنندگان خودرو با ارسال نامه به شرکت های متضرر در حال تخمین و برآورد دقیق خسارات وارد شده به این شرکت ها است. 

 سند

 

انتهای خبر

 

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب