icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو قیمت خودروها در سایت های آگهی چگونه تعیین می‌شود؟عجیب اما واقعی

قیمت خودروها در سایت های آگهی چگونه تعیین می‌شود؟عجیب اما واقعی

این روزها با نوسان قیمت در بازار مواجه هستیم و در این بین قیمت خودرو به طور افسار گسیخته‌ای رو به افزایش است. کارشناسان دلیل این افسارگسیختگی را بی‌تدبیری مسئولان،وجود مافیا و عدم عرضه می‌دانند. تنها راه کار مسئولان برای التیام این التهاب تنها دستور به اپلیکیشن‌هایی مثل دیوار بوده تا از اعلام قیمت خودرو خودداری کنند و قیمت خودرو‌های فروشی را توافقی اعلام کنند تا مثلا بتوانند تا حد ممکن از التهاب بازار خودرو جلوگیری کنند. این در حالی است که همین امر سبب شده تا مافیاهای زیر زمینی و متعددی پدیدار شود.

پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ 0 comments

متن کامل خبر :

پایگاه خبری"پردیس خودرو"-

 مافیای زیر زمینی

چندی پیش یک خودرو جک را با یک قیمت معقول در اپلیکیشن دیوار برای فروش گذاشتیم، ساعاتی بعد از درج آگهی شماره‌ای تماس گرفت، در ابتدای امر فکر کردیم خریدار است بنابر این اطلاعاتی را که میخواست تمام و کمال در اختیار او قرار دادیم اما فرد تماس گیرنده پس از اتمام سوالاتش گفت که چرا خودروی خود را این قیمت گذاشته اید، قیمت اعلامی شما حد اقل ۱۰۰ میلیون زیر قیمت بازار است و شما با این قیمت بازار را متزلزل می‌کنید. بعد هم دلیل و برهان آورد که زمانی که خودروی پراید ۳۰ میلیون تومان بود، ماشین جک ۱۵۰ میلیون بود بنابراین حالا که خودروی پراید ۱۰۰ میلیون تومان شده است باید جک حداقل در بازار ۳۵۰ میلیون تومان باشد بنابر این شما باید حداقل ۱۰۰ میلیون تومان بیشتر از قیمتی که در نظر گرفته‌اید خودروی خود را بفروشید. بعد هم گفت ما یک کانال در واتساپ داریم که شما را در آن عضو می‌کنم تا هر روز از قیمت خودروی جک مطلع شوید. همین موضوع دریچه جدیدی را در مورد مافیای زیر زمینی خودرو بر خبرنگار آفتاب یزد باز کرد.

 گروه حامیان جک

دقایقی بعد عضو گروهی تحت عنوان حامیان جک شدیم، گروهی تقریبا با ۱۰۰ عضو و ۴ ادمین. همه افراد حاضر در این گروه ماشین جک داشتند و در خصوص قیمت این خودرو با هم تبادل نظر می‌کردند و هر روز اطلاعیه جدیدی از قیمت‌های این خودرو صادر می‌شد.
اولین پیامی که در این کانال گذاشته شد بدین شرح است:
« با عرض سلام و خوش آمدگویی خدمت دوستانی که جدیدا به جمع ما ملحق شدند امیدوارم با کمک هم در زمینه بروز‌رسانی قیمت خودرو جک و مسائل مربوط به این خودرو به موفقیت‌های بیشتری برسیم.»
پس از آن هم اطلاعیه‌ای از قیمت‌های این خودرو به اشتراک گذاشته شد. در بخش دیگری نوشته شده است:« قیمت خودرو‌های دور رنگ با اختلاف حداکثر ۵۰ میلیون تومان کمتر از قیمت‌های تعیین شده است. این قیمت‌ها بر اساس خودرو بدون رنگ، بدون خط و خش، موتوری سالم و لوازم فابریک است بدیهی است با توجه به این فاکتور‌ها می‌توانید با ۱۰ میلیون تومان بالاتر یا پائینتر از قیمت‌های تعیین شده در نظر بگیرید. به هیچ وجه قیمتی خارج از این محدوده را برای فروش خودرو جک خود آگهی نکنید.»
نکته حائز اهمیت این است که یکی از کاربران این گروه نوشته است:« لطفا لینک دعوت را مسدود کنید و افراد را به دعوت شخص خودتان وارد گروه کنید تا دلال و اشخاص سودجو وارد گروه نشوند!» این در حالی است که شواهد نشان می‌دهد افراد حاضر در این گروه خودشان از سوداگران بازار خودرو هستند.

 تحقیقات از بازار خودرو

بخشی از صحبت‌های صورت گرفته در گروه مذکور شایان توجه است، یکی از کاربران که ادمین گروه نیز محسوب می‌شود در پیامی ضمن تاکید بر افزایش ثانیه‌ای قیمت‌ها نوشته است:
« چند روز پیش یک نفر را مامور قیمت گرفتن از نمایشگاه‌ها کردم، گزارش جالبی ارائه کرد که شامل موارد زیر بود: ۱. قیمت به طور لحظه‌ای اعلام می‌شود. ۲. قیمت صعودی و تا مدت زیادی روند افزایشی ادامه خواهد داشت.۳. آخرین خودرو جک فروخته شده ( البته در این نمایشگاه ها) مدل ۹۵ اتومات بوده به قیمت ۳۴۵ میلیون تومان.۴. کسانی که قیمتهای پائین اعلام کرده بودند برای انجام معامله حاضر نشدند.»
یکی دیگر از کاربران که جزء اعضای پر کار گروه محسوب می‌شود نوشته است:« من آگهی کردم ۳۹۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان قیمت می‌دهم. هر کسی زنگ می‌زند می‌گوید چه خبر است؟ من هم می‌گویم چند بفروشم خوبه؟ آن‌ها می‌گویند ۳۰۰ میلیون من هم می‌گویم پیدا کردی بخر! من ۴۰۰ آگهی کردم اما اگر بفروشم در این بازار با ۵۰۰ میلیون هم نمی‌توانم ماشینی مثل ماشین خودم بخرم. ماشین‌های ایرانی که اصلا قابل استفاده نیستند!»

 

 مافیا و ترس از دلالها

یکی از کابران این کانال طی مکالمه‌ای در کانال گفته است:
« بچه‌هایی که در اینجا حضور دارند حواستان باشد از صبح چند تا دلال نشسته‌اند و با چند تا خط تماس می‌گیرند. حواستان باشد گول این دلال‌ها را نخورید، از صبح چندین بار با من هم تماس گرفته‌اند اما من گفته‌ام که نمی‌فروشم. این‌ها می‌خواهند مالتان را مفت بخرند، با اینکه من خودم پول لازم هستم اما مالم را مفت نمی‌فروشم شما هم این کار را نکنید.» و این نشان می‌دهد که مافیاهای خرد و بزرگ خودرو‌ها از دلال‌های موجود در بازار خودرو واهمه دارند!
هر روز اطلاعیه‌های قیمت در این کانال منتشر می‌شود و حتی روز گذشته دعوایی بین گروه آریو و گروه جک بر سر کیفیت و قیمت خودرو اتفاق افتاد و این موضوع نشان داد که این تنها خودروی جک نیست که دارای چنین ساز و کاری برای بالا بردن قیمت خودرو در سطح کشور است و ماشین‌های دیگر نیز در این دایره قرار می‌گیرند. درگیری بین این دو گروه به قدری بالا گرفت که به فحاشی ختم شد و همین موضوع هم بدون شک در قیمت گذاری‌های این مافیا‌ها تاثیر‌گذار خواهد بود.
خیلی‌ها مافیای خودرو را معمایی می‌دانستند که از حل آن عاجز هستند، اما حالا مشخص است که چرا وقتی شب میخوابیم و صبح بیدار می‌شویم به یکباره می‌بینیم که چند میلیون به قیمت خودرو‌ها افزوده شده است. سوال اینجاست که آیا مسئولین نباید برخورد درخوری با چنین مافیاهایی که بازار خودرو را آشفته کرده‌اند انجام بدهند؟

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب