icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو لوکس سواری اشرافی صدای محمد هاشمی رفسنجانی را درآورد

لوکس سواری اشرافی صدای محمد هاشمی رفسنجانی را درآورد

محمد هاشمی رفسنجانی:یکی از مصادیق اختلاف طبقاتی در جامعه لوکس سوارانانی هستند که از خودروی آنان چند تعداد محدود در دنیا تولید شده است.

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو- محمد هاشمی رفسنجانی(برادر حجت الاسلام و المسلمین مرحوم هاشمی رفسنجانی) در گفتگویی به موضوعات مختلفی از جمله معیشت مردم پرداخته است. وی در بخشی از این گفتگو به موضوع دارا و ندار در جامعه کنونی ایران اشاره می کند و یکی از مصادیق آن را لوکس سوارانانی می داند که از خودروی آنان چند تعداد محدود در دنیا تولید شده است:"مهمترین آسیب نظام و آن چیزی که می تواند موجب تضعیف انقلاب گردد، از دست دادن اعتماد مردم است. اگر ما تاریخ نظام و انقلاب را بررسی کنیم، می بینیم که ما یک کودتا به پا نکردیم و امام انقلابی مردمی را رهبری کردند. مردمی که ازجان و مال خود مایه گذاشتند و با وحدتی وصف ناشدنی از حرکت انقلاب حمایت کردند. امام نیز مکرر این هشدار را به مسئولان داده اند که اگر شما مردم را ازدست بدهید خودتان هم ازبین خواهید رفت و اگرازمردم سیلی بخورید 200 سال دیگر هم نمی توانید قد علم کنید. 
 
اعتماد مردم اگر ازدست برود نقطه قوت و اتکای نظام ازبین خواهد رفت. حال باید دید چه عواملی باعث کاهش و هدررفت اعتماد مردم به نظام می گردد. برخی ازآن صحبت هایی بود که راجبش توضیح دادیم. بخشی از آن باز میگردد به کارآمدی و توانایی نظام . مثلا مردم باید معیشت کافی داشته باشند و راحت زندگی کنند . بحث اقتصاد درهرنظام حکومتی و به خصوص حکومت اسلامی بحث بسیار مهمی است . رسول اکرم (ص) می فرمایند اگر مردمی معاش نداشته باشند قیامت هم ندارند. لذا مردم توقعات بحقی در حوزه اشتغال و معیشت دارند. از مسئولان نظام توقع دارند به مشکلاتشان رسیدگی کنند و فقط شعار ندهند و پاسخگو باشند. 
 
ما باید براساس قانون اساسی حداقل های زندگی را برای تمام اقشارجامعه فراهم کنیم. تا زمانی که این مسائل شکل نگیرد طبعا مردم نسبت به کارآمدی نظام بی اعتماد می شوند و بنابراین هرچیزی را ممکن است بپذیرند . مسئله دیگر بحث تبعیض هاست. تبعیض انواع و اقسام دارد و یکی از آن اعمال قانون است. وقتی اعمال قانون نسبت به دونفر متفاوت باشد مردم را رنج می دهد. 
 
نکته دیگری که طی سال های اخیر آسیب جدی به اعتماد مردم زده است بحث فسادهایی است که مدام شاهد برملاشدن آنها هستیم. فسادهای اقتصادی، اخلاقی واجتماعی مسئولان آسیب های جدی به اعتماد عمومی می زند. اختلاف میان زندگی مردم به سبب همین فسادها بسیار فاحش شده است. شما درخیابان های تهران ماشین هایی را می بینید که شاید دردنیا چند عدد از آن ساخته شده باشد، و عده ای حتی قادر به تهیه یک موتورسیکلت هم نیستند. این ها از کجا آورده آند؟  این دارا و ندار چگونه باید تحمل شود. 
 
مردم این مسائل را تاب نمی آورند. در گذر تاریخ اسلام نیز می بینید که حکومت مقتدر اسلامی در اسپانیا صرفاً با شروع فسادهای مالی و اشرافی گری و فساداخلاقی از بین رفت. شما الان می بینید که نرخ طلاق درجامعه ما تا چه میزان بالا رفته است. سن مصرف مواد مخدر تا چه حد پایین آمده است. این فروپاشی خانواده ها و کاهش ازدواج ازجمله مواردی است که جامعه را از دورن فرومی پاشد. 
 
 گستردگی فساد، معضلات فرهنگی، فقر، نیازهای مادی و ... آسیب هایی است که می تواند موجب ازبین رفتن نقطه قوت نظام گردد. متاسفانه ما طی سال های گذشته اکثر مشکلات کشور را به بیرون از کشور و استکبار جهانی نسبت داده ایم. و نخواستیم بپذیریم که کم کاری های بسیاری داشته ایم. 
 
باید قبول کنیم که این رویه تا همیشه قابل پذیرش نیست که کم کاری ها و مدیریت های غلط خود را به خارج از کشور نسبت دهیم. اگر داخل کشور را محکم کنیم دشمن هیچگاه قادر به آسیب زدن نیست، اما اگر درون کشور را مدیریت نکنیم دشمن درکمین ماست و برهریک ازمعضلات اجتماعی و اقتصادی سوار می شود و موج نارضایتی ایجاد میکند."

انتهای خبر

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب