icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو لوکس‌ترین‌خودرو فرانسه از شانزه‌لیزه‌تا‌بلوار‌اندرزگو

لوکس‌ترین‌خودرو فرانسه از شانزه‌لیزه‌تا‌بلوار‌اندرزگو

برند DS لوکس‌ترین برند خودروی فرانسه است . این برند برای رقابت با برند ولوو ، آئودی و مدل‌های ارزان قیمت بی‌ام‌دبلیو و لکسوس خلق شده است.

چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ 0 comments

متن کامل خبر :

پردیس خودرو: برند DS لوکس‌ترین برند خودروی فرانسه است . این برند برای رقابت با برند ولوو ، آئودی و مدل‌های ارزان قیمت بی‌ام‌دبلیو و لکسوس خلق شده است.

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو " برند دی‌اس دارای یک پیشینه تاریخی بسیار موفق است . در دهه 1950 دی‌اس گران‌ترین و محبوب‌‌ترین خودروی اروپا بود . این محصول به‌عنوان لوکس‌ترین محصول سیتروئن به‌عنوان نمادی از فرانسه  مدرن بعد از جنگ جهانی شناخته می شد . این خودرو برای اولین بار در 1954 در نمایشگاه خودروی  پاریس به جهانیان معرفی شد و انقلابی در صنعت خودروی اروپا و جهان ایجاد کرد . سیستم فوق‌پیشرفته تعلیق آن که نرمی فوق‌العاده‌ای را برای آن مهیا می‌کرد با قابلیت حرکت روی 3 چرخ ، موتور قدرتمند ، گیربکس اتوماتیک و آیرودینامیک فوق‌العاده آن  بسیار انقلابی و پیشرو بودند . در سال‌های بعد از جنگ اکثر خودروها  دارای  طراحی مکعبی و فاقد زیبایی بودند. اما سیتروئن دی اس با طراحی فوق پیشرفته و آیرودینامیک ‌خود انقلابی در طراحی صنعتی خودرو ایجاد کرد . بدنه دوک‌مانند و ضریب آیرودینامیک فوق‌العاده پایین  امکان دستیابی به سرعتی بیش از 170 کیلومتر در ساعت را به راحتی مهیا می‌کرد که این رقم در میانه دهه پنجاه، عدد قابل ملاحظه‌ای بود .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای خودرو ، در اواخر دهه شصت میلادی نسل دوم دی‌اس  عرضه شد و ساخت آن تا اواسط  دهه هفتاد میلادی ادامه داشت. ژنرال دوگل؛ رئیس‌جمهور محبوب  فرانسه بعد از جنگ، از این خودرو استفاده می‌کرد و حتی  هنگامی‌که در دهه شصت میلادی مورد سوء‌قصد قرار گفت خودروی دی‌اس جان وی را نجات داد . تروریست‌ها لاستیک خودروی  او  را هدف قرار داده‌ بودند  اما غافل از اینکه این خودرو قابلیت حرکت بر روی سه چرخ را نیز دارد. با استفاده از این قابلیت دی‌اس بود که محافظان توانستند خودروی دوگل را از مهلکه نجات دهند . بعد از آن این مدل با سیتروئن SM جایگزین شد که تولید آن تا اواسط  دهه هشتاد ادامه داشت.
اس‌ام نیز خودرویی بسیار پیشرو بود که در دوران مالکیت سیتروئن بر مازراتی ساخته شد . این خودرو از پیشرانه مشترکی با مازراتی مراک برخوردار بود و خودروی محبوب  ثروتمندان دراواخر دهه هفتاد به‌شمار می‌رفت و تعداد زیادی ازافراد مشهور از این خودرو استفاده می‌کردند. به دنبال رکود اقتصادی در دهه 80  میلادی، کم‌کم نقش مدل‌های لوکس سیتروئن کمرنگ شد و در نهایت تولید این خودرو ها در اوایل دهه 90 متوقف شد . دی‌اس در سه نسل  یعنی تا اوایل دهه 90 تولید شد . حالا بعد از حدود 24 سال گروه PSA ( پژو- سیتروئن ) تصمیم به احیای این برند لوکس گرفتند و در سال 2014 اولین محصول با برند DS را به بازار جهانی عرضه کرد . از این به بعد پژو برند ارزان ، سیتروئن برند متوسط  و  DS برند لوکس گروه خودروسازی PSA خواهند بود .

در همین راستا  هفته گذشته یک گروه 20 نفره از خبرنگاران  رسانه‌های خودرویی، اقتصادی و اجتماعی  کشورمان مهمان گروه PSA و برند DS در فرانسه بودند. در اولین روز ورود به پاریس این گروه به بازدید از شوروم مرکزی DS در خیابان شانزه لیزه رفتند . شوروم مرکزی این برند در کنار شوروم برندهایی چون مرسدس بنز، بی‌ام‌دبلیو، لکسوس و سایر برندهای لوکس در یکی از بهترین مکان‌های شانزه لیزه واقع شده است .
این منطقه، جذاب‌ترین و گران‌ترین بخش این خیابان منطقه شانزه‌لیزه است. پاریسی‌ها این منطقه را مثلث طلایی می‌نامند. دومین شوروم دی‌اس؛ مشابه شوروم شانزه‌لیزه در شانگ‌های چین  واقع شده است و به‌زودی قرار است که سومین شو روم در خیابان اندرزگوی تهران افتتاح شود . گروه خبری در روز اول سفر خود به بازدید از این شوروم پرداختند و از نزدیک با اولین  مدل تولیدی دی‌اس که در دهه پنجاه میلادی به بازار عرضه شده بود و همچنین با مدل‌های جدید این برند از نزدیک آشنا شدند.

بعد از بازدید، آرنولد ریبالت؛ مدیر بازاریابی  برند‌ دی‌اس طی سخنانی به تشریح تاریخچه  دی‌اس و خصوصیات آن پرداخت و درباره تولد مجدد  این برند و مدل‌های جدید توضیح داد. به‌گفته وی فلسفه طراحی برند  دی‌اس  SPIRIT  OF  AVANTGARD و به معنای روح آوانگارد یا پیشرو است . در روز دوم سفر گروه خبرنگاران ایرانی به بازدید از مرکز اصلی طراحی PSA و بخش طراحی محصولات جدید  DS و خودروهای کانسپت آن پرداختند.

 

 

 برای دریافت آخرین اخبار صنعت خودری ایران و جهان  و پیوستن به  کانال اختصاصی تلگرام  پردیس خودرو اینجا کلیک کنید.

کانال تلگرام

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
آخرین مطالب