icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو مسدود ماندن سایت ثبت سفارش خودرو تا اطلاع ثانوی

بازنده واقعی کیست

مسدود ماندن سایت ثبت سفارش خودرو تا اطلاع ثانوی

معاون وزیر صنعت اظهار داشت: ثبت سفارش واردات خودرو تا زمان تصویب طرح تصویب ساماندهی واردات خودرو در دولت باز نخواهد شد.

یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" این سخنان در حالی ارائه شده است که پیش از این و در روزهای اولیه بسته شدن سایت ثبت سفارش مسئولان دلیل این امر را مشکل در سامانه و بهینه کردن وب سایت عنوان کرده بودند. اما مهمترین مسئله این است که آیا مسئولان ذیربط که می دانند با بسته شدن این سامانه خودروهای وارداتی گران خواهد شد و این دلالان هستند که سود سرشاری خواهند برد چرا اقدام به این کار کرده اند. آیا بهتر نبود قبل از بسته شدن و از ماه ها قبل طرح ساماندهی واردات خودرو را تصویب کرده و سپس اقدام به تغییرات سایت ثبت سفارش می کردند.

مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو ، اظهار داشت: ثبت سفارش واردات خودرو تا زمان تصویب طرح تصویب ساماندهی واردات خودرو در دولت باز نخواهد شد.

 براساس طرحی که از سوی وزارت صنعت آماده و به دولت ارسال شده است، واردات خودرو منوط به استفاده 50 درصدی از ارز صادرکنندگان است.

جلوی ثبت سفارش واردات خودرو را می گیریم تا واردات آن شفاف شود.

مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت  گفت:مشکل ثبت سفارش واردات خودرو ربطی به انتقال داده ها و به روزسانی سایت آن ندارد.
وی افزود:از آنجا که می خواستیم طبق دستورالعمل جدید واردات خودرو و شفافیت واردات حرکت کنیم جلوی ثبت سفارش را گرفتیم و هر زمان آن بخشنامه در دولت تصویب شد اجازه واردات خودرو را خواهیم داد.
وی تاکید کرد:در  دستورالعمل جدید بحث نمایندگی رسمی شرکت ها،استفاده از ظرفیت تولید داخل،مشخص بودن واردکنندگان خودرو و تعهداتی که واردکنندگان خودرو باید بدهند قید شده است.
وی اظهار داشت:ثبت سفارش خودرو برای خودروهای سی بی یو بسته است و مابقی مجموعه های مونتاژ کننده می توانند قطعات خودرویی را وارد کنند.

 در پایان باید گفت که در نهایت این مردم هستند از این نابسامانی های ضرر خواهند کرد و دلالان عمده و واردات کنندگان عمده هستند که با یک نا هماهنگی و عدم تفکر مناسب جیب مردم را خالی می کنند.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب