icon-sign ورود / ثبت نام
icon-news
اخبار خودرو نظر وزیر صنعت در خصوص واردات عمده خودروهای کره ای

باید ارز مبادله ای را پس بدهند

نظر وزیر صنعت در خصوص واردات عمده خودروهای کره ای

وزیر صنعت در خصوص وادرات خودروهای هیوندای توسط کرمان موتور جوابی عجیب داد.

پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ 0 comments

متن کامل خبر :

به گزارش پایگاه خبری "پردیس خودرو" چندی پیش شرکت کرمان موتور در اقدامی قابل تامل به واردات عمده محصولات هیوندای کره جنوبی اقدام کرد. این در حالی است که کرمان موتور شرکتی کاملا تولید کننده بود و این برای اولین بار در این حجم اقدام به واردات کرد.

این مهم در حالی اتفاق افتاد که ظاهرا این شرکت برای واردات این خودروها قوانین را دور زده و اقدام به اخذ ارز مبادله ای برای واردات این خودروها نموده بود.وزیر صنعت و معدن در جواب سئوال روزنامه نگار ایران اینگونه جواب داد:

سئوال :وقتی متوجه شدید یکی از شرکت های داخلی به جای تولید داخلی نسبت به واردات اقدام کرده اند چه کاری انجام دادید؟

"قانون می گوید زیر 20درصد تولید داخلی شرکت سازنده باید ارز آزاد بگیرد. متأسفانه یکی از شرکت های خصوصی که می خواهد تولیدکننده محصولات کره ای باشد از ارز مبادله ای و تعرفه پایین استفاده کرده بود. قرارداد سی کی دی بود که حداقل 20 درصد داخلی سازی را شامل می شد اما آن شرکت کمتر از این عدد کار را شروع کرد به همین جهت گفتیم باید ارز مبادله ای پس بدهند و بحث تعرفه هم اصلاح شود. آنها گفتند عجله داشتیم می خواستیم با آنها زودتر کار کنیم اما ما نپذیرفتیم. شرکت های کره ای باید در ایران تولید کنند. ما اجازه نخواهیم داد بازار ما براحتی در اختیار آنها قرار گیرد. آنگونه که خبر دارم شرکت های کره ای برای داخلی سازی محصولات خود در ایران کاری انجام نداده اند و در یک جمله ما از کره ای ها ناراضی هستیم. قرارداد با فولکس واگن هم در حال اجراست. این مجموعه برای نخستین بار است که به ایران می آید به همین دلیل اختلاف هایی با امریکا دارد، حتی نامه عذرخواهی دادند به خاطر گرفتاری که با امریکا دارند و عنوان کردند مدیریت ها عوض شده است به همین دلیل روند همکاری طولانی شده است. خوشبختانه قرارداد همکاری با فولکس واگن در حال پیش رفتن است. با توجه به موضوع هایی که عنوان شد تصور می کنم دیگر در تولید سواری به شراکت جدیدی نیاز نداریم."

تعداد خودروهای کره ای  وارد شده به حدی زیاد بود که مبلغ هزینه شده برای این خودروها از مخلیه من نویسنده وشما خارج است حال سئوال این است که این حجم مبلغ  بصورت ارز از دولت دریافت شده و به خارج از کشور انتقال یافته و در این مسیر کسی متوجه این مطلب نگردیده است که این ارز های مبادلاتی برای چه دریافت شده است ؟

قابل ذکر است که وزیر صنعت مستقیما به شرکت کرمان موتور اشاره نکرده است اما در چندین ماه گذشته فقط توسط این شرکت حجم عمده محصولات کره ای وارد ایران شده است.

نظرات كاربران

ثبت ديدگاه : کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

user-img
پربازدید ترین اخبار
آخرین مطالب